full screen background image

Sancţiuni pentru unităţile din turism prinse fără personal calificat

Mirela Adomnicai     Unităţile de turism sunt obligate să aibă 100% personal calificat, atât  bucătari, ospătari, cât şi la recepţie, după cum prevăd noile prevederi legale în domeniu, care au intrat deja în vigoare la jumătatea lunii.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava vine în întâmpinarea respectivilor agenţi economici, astfel încât aceştia să poată să îşi păstreze actualii lucrători necalificaţi.

“Există două opţiuni: fie angajatorii îi califică la locul de muncă, iar jumătate din costurile cu cursurile de  formare profesională le suportă AJOFM, fie că angajatorii în cauză încheie contracte de ucenicie. În acest din urmă caz, personalul necalificat pe care îl au poate face practică la locul de muncă, AJOFM asigurând suportul teoretic necesar”, ne informează şeful AJOFM Suceava, Mirela Adomnicăi.

Potrivit acesteia, contractul de ucenicie se încheie pe o perioadă cuprinsă între 1 an şi 3 ani, fiind asimilat unui contract individual de muncă, cu toate drepturile care decurg din acesta din urmă.

Mai mult, în intervalul amintit, angajatorul beneficiază, din bugetul asigurărilor sociale de şomaj, şi de un sprijin financiar de 300 de lei pe lună, pentru fiecare ucenic.

“Toate unităţile de turism din judeţul Suceava pot apela la serviciile noastre. După ce partea de practică a fost făcută în unitatea respectivă, cu suportul nostru teoretic, putem asigura inclusiv evaluarea competenţei profesionale a ucenicului”, a specificat Adomnicăi.

Inspectorii specializaţi fac deja verificări pe linia depistării personalului de deservire necalificat din turism, în caz de neconformare la noile prevederi amenzile ajungând până la 3.000 de lei.

comments

comments




Leave a Reply

avatar