full screen background image

ÎCCJ confirmă că Nistor Tătar a fost în conflict de interese

Pe data de 26 octombrie 2023, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a respins recursul formulat de reclamantul Nistor Tătar împotriva sentinţei din 15 aprilie 2022 a Curţii de Apel Suceava – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, ca nefondat.

 

În iulie 2021, Agenția Națională de Integritate (ANI) a constatat conflictul de interese de natură administrativă în cazul lui Nistor Tătar, fostul primar al municipiului Rădăuți.

„În exercitarea mandatului de primar al Municipiului Rădăuți a încheiat un contract de lucrări cu o societate comercială la care era angajat cu contract individual de muncă, suspendat pe durata exercitării funcției de primar, producând foloase materiale pentru sine, respectiv asigurarea creșterii cifrei de afaceri și a profitului societății. Ulterior încetării mandatului de primar, a reluat activitatea în cadrul acestei societăți și a fost încadrat într-o funcție mai bine plătită.

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 76 din Legea nr. 161/2003coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) și alin. (4) și (5) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

De asemenea, Agenția Națională de Integritate a sesizat Camera de Conturi Suceava cu privire la identificarea elementelor de încălcare a Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale referitoare la modul de utilizare a resurselor bugetare ale Primăriei Municipiului Rădăuți întrucât, în calitate de primar (ordonator principal de credite) a încheiat uncontract de lucrări cu valoarea totală de 409.922,63 Lei, fără să existe în bugetul primăriei prevederi bugetare pentru această lucrare”, a arătat ANI.

 

Nistor Tătar a formulat contestaţie împotriva raportului de evaluare al Inspecţiei de Integritate din cadrul Agenţiei Naţionale de Integritate, înregistrat sub nr 30714/G/II/06.07.2021, solicitând anularea acestuia ca netemeinic.

În aprilie 2022, Curtea de Apel Suceava – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal a respins ca nefondată acţiunea formulată de Tătar.

Instanța a constatat că, în raportul de evaluare contestat, “Agenția Națională de Integritate a identificat indicii de încălcare a legii penale cu privire la modul de utilizare a resurselor bugetului municipiului Rădăuți, raportat la faptul că, în exercitarea funcției de primar (ordonator principal de credite) a încheiat cu SC Servicii Comunale SA Rădăuți contractul de lucrări nr. 16976/27.10.2020 cu valoare totală de 409922,63 lei, contract executat la data de 16.11.2020, fără să existe în bugetul primăriei prevederi bugetare pentru această lucrare.

Cum în privința acestor acțiuni nu se identifică elemente ale conflictului de interese de natură administrativă, elementul decisiv ținând de fapte și împrejurări ce intră în sfera de incriminare a legii penale, curtea constată că această parte a raportului de evaluare nu se referă la conflictele de interese ce fac obiectul Legii nr. 161/2003 și prin urmare nu face obiectul instanței de contencios administrativ.

Față de cele ce preced, curtea constată că motivele de nelegalitate ale raportului de evaluare nr. 30714/G/II/06.07.2021 în ceea ce privește conflictul de interese de natură administrativă reținut în sarcina reclamantului sunt nefondate, iar cererea de chemare în judecată este nefondată, urmând a fi respinsă ca atare.

 

 

 

 

comments

comments