full screen background image
Numărul camioanelor

Numărul camioanelor care așteaptă în vama Stânca a scăzut

Numărul camioanelor care așteaptă în vama Stânca a scăzut ca urmare a scăderii timpilor de așteptare la PTF.
În perioada, 20 august ora 08:00 – 30 august ora 08:00, 570 de camioane au tranzitat frontiera de stat a României, prin Punctul de Trecere al Frontierei de la Stânca Costești, pe sensul de intrare în țară.
În același interval, au ieșit din țară prin Punctul de Trecere al Frontierei de la Stânca Costești 385 de camioane.
”Ca urmare a faptului că sunt procesate pe sensul de intrare în România, în medie 57 de camioane în 24 de ore, numărul celor care așteaptă să intre în țară din Republica Moldova a scăzut.
În ultimele 2 zile, în medie, 30 de camioane se aflau pe teritoriul Republicii Moldova, în așteptare să intre în România pe la PTF Stânca, timpii de așteptare fiind de asemenea reduși la maximul permis de infrastructura existentă, ” a declarat prefectul județului Botoșani, Sorin Cornilă.

 Situația înregistrată pe 19 august:

În data de 19 august, în Punctul de Trecere a Frontierei Costești Republica Moldova erau la ora 12:00, aproximativ 190 de camioane care așteptau să intre în România.

”…Logistica din Punctul de Trecere a Frontierei Stânca Costești nu permite un flux foarte rapid de camioane.

…Am găsit soluții de fluidizare, prin folosirea unei parcări, unde să staționeze acele camioane ale căror șoferi nu au documentele pentru marfă în regulă și care până acum staționau pe fluxul din Punctul de Trecere a Frontierei, până în momentul în care se rezolva problema cu documentele, blocând astfel fluxul de trecere.

…Am suplimentat personalul din Punctul de Trecere a Frontierei Stânca Costești, astfel încât se va lucra și pe timpul nopții, până acum programul fiind de la ora 08:00 la ora 20:00.

…sunt carențe pe structura activității vamale. Aici îmi doresc ca lucrurile să fie îmbunătățite” 

 …Capacitatea de procesare a camioanelor este în creștere/
…. Din păcate, logistica de aici nu este pentru un flux foarte mare de tranzit. Încerc să găsesc soluții împreună cu cei de la Vamă și de la Poliția de Frontieră ca să fluidizăm această trecere pe barajul de la Stânca-Costești, baraj care este un obiectiv strategic motiv pentru care nu este permisă staționarea. 
De aceea este o sincronizare între cei de la Punctul de Trecere a Frontierei Stânca Costești cu omologii din Moldova și tranzitul se face regulat într-un număr de 5 camioane, după care se procesează și se dau drumul următoarelor.”  declara atunci prefectul. 

Vă recomandăm să citiți și:

Progrese remarcabile în modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești

comments

comments