full screen background image

Primăria Rădăuți primește solicitari privind acordarea de tichete sociale pentru sprijin educațional

Începând din această săptămână, Primăria Rădăuţi primeşte solicitările pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G.nr. 133/2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum și unele măsuri de distribuire a acestora. Potrivit acestui act normativ, copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat preşcolar (grădiniţă), primar și gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază, în anul şcolar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar. Aceste tichete sociale emise pe suport electronic vor putea fi utilizate pentru achiziţionarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole de papetarie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădiniţe, precum și articole de vestimentaţie necesare frecventării școlii și grădiniţei. Destinatar final al acestui sprijin educaţional este copilul, titularul tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educaţional fiind reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal al copilului. Condiţiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanţii sunt următoarele: – să aibă domiciliul/reședinţa pe raza municipiului Rădăuţi; – venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an este de până la 1.115 lei pentru copiii înscrişi în învăţământul de stat primar şi gimnazial; – venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an este de pana la 284 de lei pentru copiii înscriși în învăţământul de stat preșcolar; -să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală. Pentru anul școlar 2020-2021, cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, până pe 4 septembrie 2020, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Rădăuţi, str.Volovățului nr. 47, însoţite de următoarele actele doveditoare: – acte de identitate ale părinţilor /repezentantului legal (copie); – documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal în copie, după caz (hotărâre judecatorească de încredinţare sau încuviinţare a adopţei; dispoziţia conducătorului Direcţiei Generale de Asistenţă Sociala şi Protecţia Copilului / hotărârea instanţei de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească de instituire a tutelei / dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit legii); – certificatele de naştere ale copiilor (copie); – dovada înscrierii la grădiniţă / școală; – certificat de deces părinte, unde este cazul (copie); – acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei, eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorităţi competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziţii de stabilire a drepturilor (după caz); – hotărârea judecatorească prin care soţul / soţia este arestat / arestată preventiv pentru o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreţinerea copiilor și, după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei. Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresă de e-mail a instituţiei: mmironescu@primariaradauti.ro și poate fi descarcată de pe site-ul Primăriei Municipiului Rădăuţi, www.primariaradauti.ro la secţiunea adresată Direcţiei de Asistenţă Socială Rădăuţi. Pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidenţele Direcţiei de Asistenţă Socială Rădăuţi, tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional se acordă pe baza listelor întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) 0.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligaţia să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la gradiniță/școală pentru anul 2020/2021. Prima evaluare a cererilor depuse, însoţite de actele doveditoare, se va realiza in perioada 7 – 8 septembrie 2020, urmând ca Direcţia de Asistenţă Socială Rădăuţi să înainteze Iista destinatarilor finali către Instituţia Prefectului – Judeţul Suceava pana la data de 8 septembrie 2020, orele 12,00. Direcţia de Asistenţă Socială Rădăuţi are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituţiei Prefectului – Judeţul Suceava, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii. Suma de bani de pe tichetul social aferentă unui an şcolar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localităţii de domiciliu. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului. Informatii suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0230/561165 sau 0728/219807.
Suceava – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments