full screen background image

Urmărire prin Marginea, pentru reţinerea unui localnic care conducea băut şi fără permis

În fiecare seară a acestui sfârşit de săptămână, zeci de echipaje de poliţie au ieşit în teren pentru prevenirea accidentelor şi creşterea gradului de siguranţă rutieră. Principalul scop al acţiunilor desfăşurate pe perioada nopţii a fost identificarea şoferilor care consumă alcool şi se urcă la volan, punând astfel în pericol siguranţa traficului rutier.

Polițiștii au reușit identificare la timp a șoferilor care s-au urcat la volan după ce au consumat alcool, prevenind astfel potențiale tragedii. Tuturor celor identificați le-au fost întocmite dosare penale.

La 22 septembrie, un echipaj din cadrul Serviciul Rutier Suceava a oprit pentru control pe DC Cozănești, din comuna Dorna Arini, autoturismul fără plăcuțe cu numere de înmatriculare, condus de un localnic, de 55 de ani.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,77 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
Totodată, în urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat faptul că autoturismul nu este înmatriculat.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunilor de „punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui vehicul neînmatriculat” și „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

La ora 20.53, un echipaj din cadrul Poliţiei municipiului Vatra Dornei a oprit pentru control pe DJ 174, din comuna Șaru Dornei, autoturismul condus de un localnic, de 41 de ani.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,42 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

La ora 22.35, o patrulă de poliție a oprit pentru control pe DJ 175, din comuna Fundu Moldovei, autoturismul condus de un localnic, de 67 de ani.
Întrucât emana halenă alcoolică, polițiștii i-au solicitat conducătorului auto să se supună testului cu aparatul etilotest, însă acesta nu s-a conformat instrucțiunilor primite și a suflat de 11 ori, fără a finaliza vreun test, recunoscând ulterior faptul că a consumat băuturi alcoolice.
Bărbatul a fost condus la spital, unde i s-au recoltat mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

La ora 23.20, în timp ce acționa pe DJ 178F, din comuna Frătăuții Vechi, o patrulă din cadrul Secției 3 Poliție Rurală Marginea, a efectuat semnal regulamentar de oprire unui autoturism, însă conducătorul auto nu s-a conformat și a continuat deplasarea în viteză cu luminile stinse, motiv pentru care s-a procedat la urmărirea acestuia, cu semnalele acustice și luminoase în funcțiune, iar cu sprijinul altor echipaje de poliție, s-a reușit blocarea vehiculului.
Conducătorul auto a fost identificat de polițiști ca fiind un localnic, de 48 de ani.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, a refuzat recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
Totodată, în urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat faptul că bărbatul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie auto.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunilor de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere” și „refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei”, ce va fi soluționat procedural.

La ora 23.30, un echipaj rutier din cadrul Poliției municipiului Rădăuți a oprit pentru control pe strada 1 Mai din localitate, autoturismul condus de un bărbat, de 27 de ani, din comuna Frătăuții Vechi.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,51 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
Totodată, în urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat faptul că bărbatul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie auto.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunilor de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere” și „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

Pe 23 septembrie, la ora 01.43, un echipaj din cadrul Poliţiei oraşului Liteni a oprit pentru control pe DJ 208A din localitate, autoturismul înmatriculat în străinătate, condus de un localnic, de 38 de ani.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,82 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

La ora 03.55, o patrulă din cadrul Secției 1 Poliție Rurală Vadu Moldovei a oprit pentru control pe DC Bogdănești-Prund, din comuna Bogdănești, autoturismul condus de un localnic, de 21 de ani.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,54 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

La ora 03.44, o patrulă din cadrul Secției 1 Poliție Rurală Vadu Moldovei a oprit pentru control pe DC 13, din comuna Bogdănești, autoturismul condus de un tânăr, de 22 de ani, din comuna Boroaia.
Întrucât emana halenă alcoolică, conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,54 mg/l alcool pur în aerul expirat, după care, la spital, i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, ce va fi soluționat procedural.

Alcoolul la volan este o combinație periculoasă, care nu de puține ori a fost cauza unor accidente grave. Iată ce trebuie să știi pentru a te feri de pericole.

Alcoolul este absorbit rapid în sânge. Pe măsură ce concentrația de alcool crește, creierul este din ce în ce mai afectat. Aceasta alterează două funcții de bază, care sunt esențiale atunci când conducem:

1. Discernământul
Prima parte a corpului care este afectată este creierul, în special acea zonă a creierului care îți permite să gândești clar și să iei decizii corecte. Efectele sedative ale alcoolului afectează judecata într-un mod care de cele mai multe ori nu este observat de cel care bea. De asemenea, afectată este acea parte a creierului care controlează inhibițiile sociale, ceea ce-i face pe oameni să facă și să spună lucruri pe care altfel nu le-ar face/spune. Aceste efecte apar de la primele înghițituri.

2. Controlul mușchilor
A doua parte a corpului afectată de consumul de alcool este controlul mușchilor. Mușchii care controlează mișcările ochilor sunt foarte sensibili la efectele alcoolului, astfel că vederea poate fi afectată chiar și la un consum scăzut de alcool.
Este important să știți că mulți oameni judecă greșit abilitatea de a conduce după dexteritatea fizică. Este o abordare greșită, pentru că cele mai multe accidente produse de alcool nu sunt cauzate de execuția incorectă a manevrelor (direcționare, frânare), ci din cauza gândirii incorecte în fazele de identificare, predicție și luare a unei decizii în timpul conducerii.
Funcțiile creierului care sunt primele afectate de alcool nu sunt importante numai pentru capacitatea noastră de a conduce în siguranță, ci și pentru a lua decizii raționale, cum ar fi cea de a nu conduce după ce am consumat alcool. De aceea, este important să îți stabilești planuri alternative de transport, încă înainte de a fi băut primul pahar!

Alcoolul la volan: Riscul unui accident

Pe măsură ce crește cantitatea de alcool din sânge, corpul pierde din ce în ce mai multe dintre funcțiile care îi permit să conducă în siguranță. Probabilitatea de a provoca un accident crește exponențial, încă dinainte ca șoferul să se simtă amețit. Conducerea sub influența alcoolului, chiar și la o concentrație mică, este o adevărată ruletă rusească. Iată cum crește riscul de accident în funcție de concentrația de alcool din sânge:
– 0,5 – 0,9 la mie: risc de 11 ori mai mare;
– 1,0 – 1,4 la mie: risc de 48 de ori mai mare;
– peste 1,5 la mie: risc de 380 de ori mai mare.

Alcoolul la volan: Efecte în funcție de alcoolemie
Iată cum este afectat corpul și care sunt consecințele asupra șofatului, în funcție de concentrația de alcool din sânge:
– 0,2 la mie: relaxare, ușoară încălzire a corpului, stare alterată; pentru șofer înseamnă afectarea vederii (scade capacitatea de a urmări obiecte în mișcare rapidă) și inabilitatea de a face două lucruri în același timp (atenție distributivă).
– 0,5 la mie: comportament exagerat, pierderea controlului asupra mușchilor mici (dificultăți de focalizare), judecată afectată, pierderea inhibiției, nivel scăzut de atenție; pentru șofer, înseamnă o lipsă de coordonare a mișcărilor, dificultatea de a manevra volanul și un răspuns întârziat la situațiile din trafic.
– 0,8 la mie: coordonarea mușchilor devine slabă (echilibrul, vorbirea, vederea, timpul de reacție sunt afectate), autocontrolul, discernământul și luarea deciziilor devin dificile; pentru cel de la volan, înseamnă imposibilitatea concentrării, pierderi scurte de memorie, control dificil al vitezei, capacitate redusă de procesare a informațiilor și o percepție deformată a realității.
– 1,0 la mie: deteriorare clară a timpului de reacție și control, vorbire îngreunată și gândire întârziată; pentru șofer apare inabilitatea de a menține banda de circulație și de a frâna corect.

Nu uitați, nu există o concentrație de alcool sigură atunci când vine vorba de conducerea unei mașini, în afară de 0,0 la mie!

comments

comments