full screen background image

“Proiecte inovative şi soluţii practice”, la Școala Gimnazială nr. 2 Rădăuți

4     O lună ne desparte de finalul concursului școlar sponsorizat de Kauffland România, iar școlile rădăuțene se întrec încă în competiție.

Cel mai nou proiect al elevilor și cadrelor didactice de la Școala Gimnazială nr. 2 din Rădăuți a fost cel referitor la “Proiecte inovative şi soluţii practice”.

La nivelul claselor primare, s-a lansat proiectul “Inventăm obiecte – reciclând materiale plastice”, prin care elevii au fost antrenaţi în a găsi soluţii pentru a refolosi materialele plastice în alt scop decât în cel pentru care au fost create.
Elevii au venit cu soluţii practice şi idei inovatoare cuprinzând o arie largă de utilizări.

S-au înscris grupe de elevi din clasele pregătitoare, I, a III-a şi a IV-a, după cum urmează:

Atelier 1: Paharul buclucaş – materiale pentru sectorul Jocuri şi activităţi liber alese – Ştiinţe (separator pentru cereale, făină, sare şi animăluţe). Materiale utilizate: pahare, capsator, ochişori, hârtie, acuarele etc.(8 elevi).

Atelier 2: “Hrănitoare din materiale reciclabile pentru pui”. Materiale utilizate: pet-uri, bandă izolatoare, suporturi din lemn (5 elevi).

Atelier 3: “Umbrela-pelerină” – inovaţie pentru zilele ploioase. Materiale utilizate: umbrele, nailon, bandă izolatoare, bandă adezivă (scotch), foarfece (4 elevi).

Atelier 4: “Roboţelul socoteşte” – joc matematic – cadou pentru clasa pregătitoare, utilizat pentru adunarea şi compunerea numerelor. Materiale folosite: pet-uri, bandă izolatoare colorată, hârtie, carioci, capace, foarfece, aracet, bandă dublu-adezivă (5 elevi).

Atelier 5: “Ghiveci prevăzut cu un sistem de absorbţie a apei din sfoară şi recipient pentru colectarea deşeurilor rămase de la ascuţit creioanele”. Materiale folosite: pet-uri, foarfece, sfoară, capace, flori, pământ (9 elevi).

Atelier 6: “Cuib pentru păsări care iernează la noi în ţară şi recipient pentru hrănirea lor”. Materiale folosite: găleţi de la smântână şi iaurt, fân, vată medicinală, beţe pentru frigărui, caserole polistiren, sfoară şi diverse seminţe: floarea soarelui, in, susan, stafide, dar şi nuci sau mere (9 elevi).

Elevii, cu mare interes, au lucrat în echipă, entuziasmaţi de aplicabilitatea ideilor avute.

Roboţelul, separatorul pentru seminţe au constituit obiecte de joacă, imediat după finalizarea activităţii.

Veseli, toţi elevii au ieşit în curtea şcolii, unde au atârnat în ramurile brăduţilor cuiburile confecţionate.

Cei din clasa I au venit în sprijinul unui coleg şi s-au deplasat la domiciliul acestuia pentru a pune în practică invenţia lor.

Activitatea a fost filmată, constituind deliciul colegilor.

Inovaţie, entuziasm, colegialitate, eficienţă, aplicabilitate, sunt cuvintele care au definit această activitate.

Activitatea a fost îmbinată cu un puternic sentiment de afectivitate, dar şi cu exigenţe în dezvoltarea capacităţilor intelectuale pentru cultivarea curajului de a întreba, de a se exprima, de a gândi şi de a acţiona independent şi eficient.

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuţi

comments

comments