full screen background image

Ghiozdane şi rechizite, oferite de poliţişti copiilor cu posibilităţi financiare reduse din Suceava şi Pătrăuţi

1     În cadrul procesului de analiză etiologică a infracţionalităţii, identificarea cauzelor care generează şi alimentează comportamentul antisocial este esenţială în vederea identificării unor tehnici şi instrumente de intervenţie preventivă.

Pe lângă elementele de specificitate identificabile în cazul tuturor infracţiunilor, educaţia este un factor constant care se regăseşte la originea dezvoltării comportamentelor antisociale.

Tocmai de aceea, educaţia trebuie stimulată de toţi factorii activi din viaţa comunităţii, pentru a putea crea generaţii de tineri responsabili, cu un comportament civilizat, situaţi înafara sferei infracţionalităţii.

Şcoala reprezintă cadrul în care se descoperă primele aptitudini şi se formează trăsăturile de caracter ale adulţilor de mâine. Poliţiştii, prin activităţile pe care le desfăşoară în teren, stimulează părinţii din zone şi medii defavorizate să îşi trimită copiii la şcoală, să înveţe pentru a avea un viitor mai bun şi o societate mai sigură.

Poliţiştii de prevenire au identificat mai multe comunităţi în care trăiesc familii cu posibilităţi financiare reduse şi care au mai mulţi copiii care în toamna anului 2015 ajung la vârsta la care trebuie să frecventeze cursurile unor unităţi de învăţământ.

În perioada 10 – 12 august, poliţiştii de prevenire s-au deplasat în mai multe comunităţi sărace din comuna Pătrăuţi, dar şi din zona Mirăuţi a municipiului Suceava.

Poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în colaborare cu “Romania Children Humanitarian Foundation”, au oferit 30 de ghiozdane echipate cu penare şi rechizite copiilor cu posibilităţi financiare reduse, articole de papetărie şi birotică pentru şcoală.

Totodată, s-au purtat discuţii cu părinţii pentru a-i stimula pe aceştia să îşi înscrie copiii la şcoală şi să se implice activ în educaţia acestora.  Este un mesaj clar al poliţiştilor care îndeamnă pe copii să meargă la şcoală, să aibă rezultate bune pentru a deveni un sprijin pentru comunitate şi a dezvolta un comportament adecvat.

Poliţiştii stimulează astfel dezvoltarea unui comportament antiinfracţional şi antivictimal, promovând educaţia – factor principal în activitatea de prevenire a infracţionalităţii.

comments

comments