full screen background image

29 aprilie – “Întrebări cu răspuns”

doza bun     Bun găsit, dragi consumatori de educație!

Astăzi, sunt bine dispusă, iar motivul stării mele nu e un secret. Aseară, am văzut pe noptiera fiului meu o carte. Chiar așa. Fără să îl îndemn eu, o dată în plus, să citească, se pare că a deschis o altă carte decât manualele de la școală. Am fost curioasă să văd ce carte i-a stârnit interesul și am văzut scris cu litere mari titlul: “Camera misterelor”.  M-am bucurat și mi-am zis că voi desluși a doua zi secretul acestei decizii înțelepte de a citi, din proprie inițiativă, o carte.

Ce-i  drept, e doar unul dintre misterele pe care îmi propun să le rezolv azi. Pentru că viața îmi oferă o sumedenie de întrebări ce se transformă în mistere greu de rezolvat, de-a lungul unei zile. Spre exemplu, vecina mea învăluie de multe ori în mister felul în care reușește să facă prăjiturile. Indiciile oferite sunt vagi și uneori uită să precizeze ingredientul esențial. Așa că nu e de mirare de ce mi se întâmplă ca a doua zi să hrănesc porumbeii cu firmituri învăluite în vanilie.

Și misterele cărora nu le dau de capăt sunt mult mai multe, dar, ce-i drept, cel mai mult mă afectează cele legate de propriul copil. Mai exact, recunosc că mi-aș fi dorit, de multe ori, să am un inel fermecat, care să mă ajute să fiu în clasa copilului, atâta timp cât este la școală. Să văd ce răspunsuri dă la ore, cum se comportă în pauze, cum vorbește cu prietenii, atunci când nu sunt eu de față. Unii ar zice că sunt mult prea curioasă.

Dar, cred că nu sunt singura mamă care și-ar dori să afle aceste lucruri. Am auzit, de mai multe ori, mame plângându-se că nu reușesc să afle de la copii ce au făcut la școală. Toate primesc aceleași răspunsuri, ce-i drept la aceleași întrebări: “Cum a fost azi la școală?” “Bine!” “Ce ai făcut azi la școală?” “Nimic!” Care va să zică, mister total! Ca și secretul succesului prăjiturii vecinei mele.

Cum să facem, totuși, să aflăm mai multe despre ce li se întâmplă la școală copiilor noștri… Am citit într-o carte și zic că de data aceasta ar fi bine ca măcar eu să nu țin în secret o potențială soluție…  Pentru că mi-aș dori foarte mult ca școala să nu fie un mister, atunci când vine vorba de cum se simte și ce face copilul la școală. Și m-am gândit că, poate, ar fi mai bine să încercăm să punem întrebări mai exacte, dacă ne dorim răspunsuri pe măsură. Spre exemplu, să-i întrebăm dacă au fost momente la școală care i-au plictisit și de ce. Dacă i-a ajutat cineva sau dacă au ajutat pe cineva astăzi. Dacă au avut vreun motiv să râdă azi la școală și cu cine s-au jucat sau au discutat. Dacă este vreun subiect discutat la una din ore care le-a stârnit mai mult interesul. Așa, încet-încet, am putea aduce lumină în cazul misterului legat de Cum a fost azi la școală și ce a făcut copilul, acolo.

Deci, deși nu e o rețetă exactă la o prăjitură cu vanilie această listă de întrebări ne-ar putea ajuta să mai dezvăluim, un pic măcar, secretul legat de ce se întâmplă la școală, de-a lungul unei zile. Și, dacă reușim să aflăm răspunsuri legate de propriul copil, atunci spun că e floare la ureche să gătim o prăjitură ca a vecinei, chiar dacă lipsește ingredientul esențial.

Și nu uitați, dragii mei, pe lângă prăjitura gustoasă, să consumați zilnic tableta de educație!

0:00

comments

comments