Ieri, 15 ianuarie, a avut loc, la Instituţia prefectului Suceava, o întâlnire cu secretarii unităţilor administrativ teritoriale din judeţ, în care s-a analizat activitatea din 2013, ca urmare a activităţii de control de legalitate efectuat asupra actelor administrative adoptate/emise de către consiliile locale şi primari.
Totodată, conform HGR nr. 1344/2007, privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, au fost desemnaţi, prin vot, membrul titular şi membrul supleant în Comisia de disciplină, pentru analizarea şi propunerea modului de soluţionare a sesizării privitoare la faptele secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Suceava.
În anul care s-a încheiat, 48.470 de acte emise de cele 115 autorităţi ale administraţiei publice locale şi judeţene au fost transmise Instituţiei Prefectului în vederea efectuării controlului de legalitate şi anume: 234 de hotărâri de Consiliu judeţean, 850 de dispoziţii emise de preşedintele Consiliului judeţean, 7.044 de hotărâri adoptate de consiliile locale şi 40.342 de dispoziţii emise de primari.
Din acestea, pentru un număr de 107 acte administrative, emise/adoptate de autorităţile administraţiei publice locale, s-a solicitat revocarea/modificarea/reanalizarea actului administrativ, organul emitent dând curs solicitării Instituţiei Prefectului judeţului Suceava, iar pentru 16 au fost formulate şi introduse acţiuni la instanţa de contencios administrativ.
“Pe ansamblu, în 2013, nu au fost probleme deosebite, apreciez activitatea depusă şi vreau să mulţumesc pentru tot ce s-a întâmplat la nivelul unităţilor administrativ teritoriale, ştiu ce înseamnă activitatea dumneavoastră pentru că activez de foarte multă vreme în administraţie şi ştiu că aveţi foarte multe sarcini de îndeplinit.”, a transmis prefectul Florin Sinescu secretarilor prezenţi la întâlnire.
În cea de a doua parte a întâlnirii, au avut loc alegeri, pentru a completa componenţa comisiei de disciplină care va analiza şi va propune modul de soluţionare a sesizărilor privitoare la activitatea secretarilor unităţilor administrativ teritoriale.
Potrivit HG nr. 1344/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia este constituită din subprefectul judeţului, secretarul judeţului şi un membru desemnat prin vot de majoritatea secretarilor, iar ca membri supleanţi, secretarul municipiului de judeţ, un reprezentant al prefecturii şi un membru desemnat de asemenea prin vot de majoritatea secretarilor.
În urma votului exprimat, membru desemnat să facă parte din comisia de disciplină, alături de subprefectul, Constantin Harasim, şi secretarul judeţului, Petru Tănase, a fost secretarul comunei Frătăuţii Noi, Marinică Sofronie, iar ca membru supleant, a fost ales secretarul comunei Horodnicul de Jos, Gheorghe Popescu.
Membrii titulari şi membrii supleanţi ai Comisiei de disciplină sunt numiţi/aleşi pentru o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea prelungirii mandatului.
Precedentul mandat al Comisiei de disciplină a debutat la 17.01.2011, în această perioadă fiind analizate 5 dosare, cu unul mai mult ca în mandatul precedent.
Din cele 5 dosare, 3 au fost clasate, într-un dosar s-a propus retrogradarea din funcţia publică pe o perioadă de 1 an şi într-unul s-a propus mustrare scrisă.
Leave a Reply