Autoritățile au semnat, miercuri, contractul pentru Studiul de Fezabilitate aferent etapei a doua a proiectului de realizare a Șoselei de Centură Ocolitoare a Municipiului Botoșani. Aceasta va avea o lungime de 12,5 km și presupune o investiție de 118 milioane de euro, dublu față de prima variantă luată în calcul (60 de milioane de euro).
Valoarea contractului pentru studiul de fezabilitate este de 8,6 milioane de lei, iar termenul de finalizare este de 6 luni.
După acest termen, autoritățile vor avea trei variante pe care le vor supune la vot, pentru ca cea mai optimă să fie temă de proiectare pentru acest obiectiv de investiții.
La această dată se analizează cele 7 oferte depuse pentru prima etapă din acest proiect.
„Șapte asocieri sunt înscrise, urmează să declare colegii noștri un câștigător până pe 18 august, dar este posibil să mai apară contestații sau neclarificări. Teoretic noi pe 18 august ar trebui să desemnăm câștigătorul. În momentul în care vom avea și ordinul de expropiere vom da ordinul de începere a lucrărilor celui care câștigă licitația”, a declarat Frlorin Simion Egner, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Botoșani”.
Până pe 18 august, în cazul în care nu vor exista contestații, reprezentanții Primăriei Municipiului Botoșani trebuie să declare un câștigător.
Pentru etapa întâi finanțarea a fost obținută inițial prin Programul Operațional Infrastructură Mare, ulterior fiind transferate fondurile de la Programul Operațional de Transport, finanțare europeană.
„Am demarat procedurile pentru continuarea acestui proiect ambițios pentru Municipiul Botoșani și zona Metropolitană, iar astăzi semnăm contractul pentru studiul de fezabilitate pentru etapa a doua a acestei Șosele Ocolitoare a Municipiului Botoșani. Estimăm a avea o lungime de 12,5 km, iar valoarea contractului pentru studiul de fezabilitate este de 8 milioane 600 de mii de lei. Termenul pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate este de șase luni de zile, după care vom avea trei variante pe care va trebui să le analizăm și să le votăm. Cea mai optimă variantă va conduce la o temă de proiectare pentru proiectul tehnic, plus execuție”, a declarat Cosmin Andrei, primarul Municipiului Botoșani.
În prima etapă se propune construcția unei șosele de centură de la Lebăda către zona Baisa, iar al doilea tronson al Șoselei de Centură Ocolitoare a Municipiului Botoșani va fi conectat cu Lebăda – Baisa, iar apoi cu Drumul Expres Botoșani – Suceava, cu descărcare lângă Aeroportul Salcea.
Proiectul se realizează într-un parteneriat cu Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi.