Pe repede înapoi (PRI) – 19 iunie 1983 este ziua în care a fost inaugurat un obiectiv important al economiei românești.
Este vorba despre podul rutier de la Agigea, cu o lungime totală de 300 de metri și 4 benzi de circulație.
Practic, podul a fost construit pe deasupra Canalului Dunăre – Marea Neagră și avea rolul de a scurta distanța pe șosea dintre Constanța și stațiunile de pe litoral.
Șantierul a fost unul de anvergură, așa încât lucrările s-au încheiat după 3 ani, timp în care a adunat echipe de specialiști și muncitori din întreaga țară.
Cu timpul, așa cum era și normal, podul de la Agigea a avut nevoie de reparații și consolidări, lucrări ce au întrerupt traficul rutier, abătându-l la distanță, în inima Dobrogei.
Recent, cerințele vieții moderne au impus construcția unui nou pod rutier peste canal, tot la Agigea, care a avut rolul de a prelua traficul greu de pe vechiul pod.
Acest pod nou este mai lung cu 60 de metri decât cel construit în secolul trecut și, totodată, mai fiabil.
Bogdan Diaconiţa