În perioada 1-6 mai, un grup de profesori de la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți a participat la cursul de formare „Soft Skills for Strong Teachers”, desfășurat la Florența, Italia, sub egida Europass Teacher Academy, în cadrul programul Erasmus+ cu numărul de referință european 2022-1-RO01-KA121-SCH-000067721.
Participanții sunt prof. Ciotău Daniela-Mariana, prof. Cîrciu Manuela-Loredana, prof. Cloșcă Valentina, prof. Epatov Maria, prof. Pogorevici Ana-Gabriela și prof. dir. Puiu Adrian-Nicolae.
Obiectivul central al cursului de formare a fost dezvoltarea abilităților „soft”, care cuprind: competențe de leadership, de relaționare și comunicare, de creativitate, de rezolvare de probleme.
În cadrul cursului, participanții au avut ocazia să desfășoare activități practice care au urmărit creșterea motivației, atât la profesori, cât și la elevi, dezvoltarea unor abilități de leadership și colaborare, necesare atât în relația dintre profesori cât, mai ales, în relația profesor-elev, elev-elev, descoperirea și potențarea creativității în cadrul procesului de predare-învățare-evaluare, dar și în rezolvarea de probleme izvorâte din lipsa de comunicare, concentrarea pe conștientizarea importanței inteligenței emoționale și a recunoașterii și gestionării nevoilor emoționale, îmbunătățirea abilităților de vorbire în public, organizare, gestionare a timpului și a stresului, în vederea atingerii unui echilibru emoțional și a creșterii gradului de stare de bine, atât pentru profesor, cât și pentru elevi.
Nu au lipsit activitățile de acomodare culturală, de cunoaștere și înțelegere a spiritului italian, care au constat în vizitarea unor obiective turistice specifice Florenței, precum Galeriile Uffizzi, Palatul Pitti, Grădinile Boboli, Piazzoletta Michelangelo, Biserica Santa Croce, Domul, Muzeul Galileo Galilei.
Toți participanții la curs au apreciat exercițiile practice, care au consolidat partea teoretică, facilitând aplicarea celor învățate, pe viitor, în cadrul orelor de curs.
Accentul pus pe colaborare, mișcare, ascultare activă, aplicare interdisciplinară sunt doar câteva dintre abilitățile dobândite, care vor determina o schimbare de paradigmă în felul în care se vor desfășura orele de curs la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi”, beneficiarii direcți fiind elevii și profesorii, astfel încât comunitatea școlară să se dezvolte și să creeze un climat sănătos, plăcut și eficient, în concordanță cu cei patru piloni ai educației postulați într-un raport al Comisiei Internaționale pentru Educație în secolul XXI de către Jacques Delors: a învăța să știi, a învăța să faci, a învăța să trăiești împreună cu ceilalți, a învăța să fii.
Citeşte şi: https://vivafm.ro/2023/03/27/11-elevi-de-la-hurmuzachi-la-fazele-nationale-ale-concursurilor-scolare/