full screen background image

Soluții tehnice pentru reluarea investițiilor la podul de la Talpa

Parteneriatul dintre Consiliul Județean Botoșani și Consiliul Județean Suceava începe să dea roade. În urma conlucrării dintre cele două administrații s-au identificat soluțiile tehnice pentru reluarea unuia dintre proiectele blocate ani de zile. Este vorba de lucrările la podul de peste Siret, de la Talpa.
La începutul primăverii trecute, cele două consilii județene încheiau un acord de parteneriat pentru identificarea unor soluții în privința reluării lucrărilor de investiții la podul de peste râul Siret de la Talpa.
În baza acestui acord s-au alocat sumele de bani necesare pentru realizarea expertizelor și a celorlalte documente tehnice necesare obținerii finanțării pentru efectuarea lucrărilor de investiții. Astfel, pe parcursul anului trecut, cele două consilii județene au primit raportul de expertiză, iar la finalul anului a fost predat de către proiectant studiul de fezabilitate.
Din acesta se desprinde concluzia că lucrările de investiții care se vor face la Talpa se ridică la aproximativ opt milioane de euro.
Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani a discutat cu președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, pentru ca împreună să identifice cea mai bună soluție de finanțare, astfel încât această investiție să devină realitate.
Podul de la Talpa-Mihăileni asigură legătura dintre cele două județe și ar reduce semnificativ distanțele de transport, având în vedere că cele mai apropiate poduri, de la Siret și Zvoriștea, sunt la distanțe de 17 , respectiv 11 kilometri.

Primul pod, construit între războaie

Între Talpa și Zamostea, înainte de Al Doilea Război Mondial exista un pod de beton armat, care a fost distrus în totalitate, prin dinamitare. După război, în 1945, s-a construit un pod provizoriu din lemn, care a funcționat până în anul 1970, când a fost distrus de viituri.
În anul 1995, cele două consilii județene au promovat, în comun, un proiect de investiții de refacere a podurilor. În perioada 1996-2005, s-a lucrat cu intermitențe. În vara anului 2005, o viitură pe Siret a afectat lucrările, care au fost sistate ulterior din lipsa de fonduri.
În ultimii ani, Consiliul Județean Botoșani, prin Direcția Județeană de Drumuri, a prins sistematic fonduri pentru realizarea expertizei tehnice și a studiului de fezabilitate, iar aceste demersuri s-au concretizat după reluarea dialogului dintre cele două județe prin liderii actualelor administrații.

Vă recomandăm să citiți și:

Fermier judecat pentru subvenții încasate ilegal

comments

comments