Compania ieșeană RomSoft a participat la dezvoltarea celei mai performante aplicații românești de telemedicină de urgență. Clientul pentru care a fost dezvoltată platforma numită eTeledoc este din România și vine din zona privată, iar proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România.
Cu detalii vine Lucian Niță, coordonator departament de cercetare dezvoltare al RomSoft:
„RomSoft este partenerul principal din echipa tehnică care a implementat acest proiect. Aplicația rulează în cloud pe internet, pacientul deschide aplicația, are un buton cu care sună medicul și atunci automat intră în legătură cu medicul care este de gardă în acel moment. Legătura este audio-video în sensul că atât pacientul, cât și medicul, se pot vedea reciproc, medicul poate analiza starea pacientului, poate suna la salvare și să direcționeze salvarea dacă pacientul are o urgență și nu poate fi coerent pentru a chema el salvarea și medicul îi acordă acea consultație de urgența”.
Apărută pe piață în toamna acestui an, aplicația s-a bucurat de succes încă din primele zile.
„Imediat cum i-am dat drumul pe piață au fost pacienți care și-au facut abonament și care au utilizat aplicația. Cred că era așteptată în piață pentru că sunt foarte mulți oameni, mămici, copii care au părinți bătrâni si care au nevoie de asistență de urgență. Nu pot suna tot timpul la salvare pentru că nu știi dacă într-adevăr problema este de salvare și atunci suni prin această aplicație, iei legătura cu medicul specialist care poate să ia cele mai bune decizii în acest context”.
Compania ieșeană RomSoft colaborează, de mai bine de 15 ani, în proiecte de eHealth și telemedicină, expertiza în aceste domenii fiind unul dintre aspectele care au contribuit la selectarea companiei în dezvoltarea părții de software a eTeledoc.
Vă recomandăm să citiți și:
Iașul, Capitala Geodeziei din România
Au debutat Zilele Universității Tehnice din Iași