full screen background image

Iașul are de astăzi identitate de brand

Noua identitate de brand a orașului a fost dezvăluită în cadrul conferinței desfășurată luni, 4 aprilie 2022, la Palatul Braunstein, în prezența autorităților și a presei. Creată sub sloganul „Iași – modelează timpul (Iași – shape time)“, o metaforă cu ancore solide în istoria Capitalei Culturale a României, identitatea este un îndemn pentru ieșeni să contribuie la creșterea orașului, să îi dea formă, să devină creatorii lui de mâine. Pentru că Iașul a fost mereu al oamenilor curajoși, al creatorilor de ieri, de artă, de poezie, de unire, conceptul este o oglindă a trecutului întoarsă spre viitor. „Identitatea vizuală renunță la orice formă de simbolistică bazată pe istorie, cultură clasică sau construcții emblematice, care nu mai sunt de mult singurele propuneri de valoare ale orașului. În schimb, logo-ul scoate în față numele orașului nostru într-o reprezentare sinceră și o întoarcere spre funcțional, nu doar estetic. Un logo care își schimbă forma (ideal pentru animații în mediul digital, pentru un oraș al IT-ului), care devine cadru compozițional pentru diferite expresii artistice și care poate fi produs cu ușurință ca obiect din orice material. Conceptul funcționează și ca un îndemn pentru turiști de a explora timpul neliniar, într-un oraș cu un mix de contraste estetice unice”, declară Alexandru Munteanu, Manager al agenției Namogo, care a creat identitatea. Un brand amplificat de comunitate „Ne-am dorit un brand canalizat și amplificat de comunitate, cu o abordare pragmatică: păstrarea unui mesaj relevant pentru ieșeni, precum și conturarea unei imagini care să atragă vizitatori, investiții în afaceri și noi rezidenți”, a adăugat Dora Morhan, Managerul Destination Iași. Odată cu acest eveniment, a fost lansat și site-ul www.destinationiasi.ro, cu design și implementare realizate tot de Namogo. Un proiect la care au contribuit mai mulți membri ai comunității creative din Iași prin texte și fotografii. Este un site care conține ghiduri scrise de editorii site-ului, ieșeni sau turiști îndrăgostiți de Iași, peste 300 de locații din oraș (clădiri istorice, biserici, monumente, cafenele, restaurante, parcuri, piețe, startup-uri, evenimente și multe altele) care va continua să crească în perioada următoare prin conținut nou și funcționalități cu adevărat folositoare pentru localnici și turiști. Potrivit unui comunicat de presă, identitatea de brand va fi implementată treptat în următorii ani, la nivel instituțional și al infrastructurii turistice din oraș. Unul dintre primele proiecte este un mural realizat de artistul stradal Harcea Pacea în zona La Cub de pe Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, urmând a fi implementate alte proiecte în lucru în diferite locații din oraș. Despre Destination Iași Asociația de Management al Destinației Iași și Regiunea Moldova (Destination Iași) a fost înființată la finalul lui 2019 printr-o asociere a trei entități publice (Primărie, Aeroport, Universitatea Alexandru Ioan Cuza) și patru entități private (trei hoteluri și o agenție de incoming) pentru a implementa proiectele din Strategia de Turism a Iașului și a ZMI 2018-2030, pentru a pune bazele unui turism competitiv la Iași și pentru a susține campanii de promovare a Iașului. Despre Namogo Namogo este o agenție interdisciplinară de branding și design web fondată în Iași cu 14 ani în urmă, cu misiunea de a crea proiecte în care comunicarea vizuală este curată, redusă la esențial, astfel încât esteticul să ajute funcționalul. Vă recomandăm să citiți și: Reţeaua de gaze naturale din Cartierul sucevean Europa va fi extinsă Compania Gazprom: Livrările de gaz rusesc prin Ucraina continuă la un nivel ridicat
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments