full screen background image

Cum se construiește un brand de la zero? – Interviu cu Jugrin Ioan Cristian, owner JIC

De unde ideea  de a începe un business?

 Era ceva personal, am zis hai să încercăm așa, cum e stilul nostru de viață, nu e o afacere făcută să te îmbogățești, dar care să atragă. Trăiam ca toată lumea, plecam de la munca de birou, navetă, nopți nedormite, stres. Împreună cu soția m-am hotărât de pe la 30 ani, am simțit că e nevoie de o schimbare, cu o mâncare mai bună, cu sport, cărți bune, filme. Am lucrat într-o multinațională timp de 7 ani, tot timpul am simțit că trebuie să am propria afacere. Simțeam efectiv că trebuie fac o schimbare, indiferent dacă mergea business-ul sau nu. 

Care sunt principiile JIC ?

Simplu – Natural – Delicios.

La patiseria JIC gătim doar ce ne place, evităm să realizăm unele produse care sunt „la moda“ sau „în trend“ doar pentru profitabilitatea business-ului.    

Când ai dat startul afacerii?

Din 2018 am înființat societatea, am deschis locația din Obcini (Suceava), laboratorul de producție.

 

Care au fost primii clienți, neamurile ?

Nu, bine că nu! Cumva ținteam oameni ca mine, care știu să aprecieze lucrurile bune. Primii mei clienți au fost foștii colegi de la multinațională, feedbackul a fost foarte OK. Tot ceea ce facem aici este creația noastră, rețetele nu sunt copiate, sunt adaptate, ne gândim cum le putem face mai bune. Partea de prăjituri e formată în special din eclere și tarte, mai multe sortimente.

Cum merge piața de unt de arahide ?

Din ce în ce mai bine, chiar fără prea multă promovare. Am comandat echipamentele necesare pentru procesare și, în viitorul apropiat, ne vom găsi colaboratori, magazine naturiste, băcănii, localuri care vând produse naturale – unt de arahide cu ciocolată neagră belgiană, cu ciocolată albă belgiană și lămâie. Noi nu folosim conservanți sau stabilizatori. Avem miere de albine și sare locală. Untul de arahide este un produs foarte sănătos (în varianta 100% naturală făcută de JIC) cu multiple beneficii asupra sănătății.

Mulți clienți vin la noi trimiși de nutriționiști și descoperă că acest produs este chiar foarte delicios.  

 

Care crezi că este feedbackul real pe piață ?

Clientul care plătește produsul și revine. Și apoi mai spune și la un prieten, ăsta e feedback-ul cel mai bun. Vom mai deschide o locație în Suceava, iar următorul oraș va fi Iași.  Vom produce acolo și totul va fi proaspăt.

Banii de investiții de unde i-ați luat ?

Aveam economii împreună cu soția, am vrut să avem strictul necesar, să începem afacerea. În acest moment suntem pe profit, pe care îl reinvestim. 

Ai intrat pe o piață dominată de jucători mari. Nu ai primit descurajări ?

Ba da, la început, dar de când am construit afacerea am interacționat mereu cu clienții, am văzut ce le place mai mult. Cu timpul oamenii s-au convins că produsele noastre sunt de calitate. Ne adresăm clienților asemănători nouă – cei care își doresc un stil de viață sănătos. 

Avem 3 principii clare:

  1. ingrediente naturale
  1. gust delicios (viața e prea scurtă să mâncăm doar salată 🙂
  1. simplitate  

Cât la sută din furnizorii de materie primă sunt locali ?

Avem ingredientele principale, laptele și ouăle, locale. Preferăm să plătim afacerile locale pentru că numai astfel revigorăm economia. E un principiu la care ținem foarte mult, ar trebui campanii clare pe această temă, în care să fie atrași deopotrivă cumpărătorii și producătorii.

 

Echipa JIC – mereu deschisă la dialog! 

Tel: 0745400885

Strada Victoriei nr. 12A,

Suceava 720274

www.facebook.com/jic.realfood

 

Autor: Petre Gherman 

Editor: Cosmina Hrițuc

 

comments

comments




Notă de informare privind protecţia datelor personale

Acceseaza