full screen background image

Campanie de sprijin a comunității din România în contextul crizei Covid-19

În linie cu strategia de responsabilitate socială, compania Orange contribuie la continuarea educaţiei în mediul online şi, împreuna cu Fundaţia Orange şi cu Organizaţia Salvaţi Copiii, oferă, prin Campania „Fiecare gest contează”, resurse pentru conectivitate către 30.000 de elevi şi profesori din 100 de şcoli primare şi gimnaziale din România. Orange România a fost una dintre primele companii din România care a lansat un program de implicare în comunitate (în 1997), iar Orange Educational Program se defășoară și astăzi, în 2020. Pentru Mâine este platforma de responsabilitate socială a Orange România și umbrela de comunicare pentru inițiativele adresate comunității. Hub online: https://responsabilitate-sociala.orange.ro Angajamentele Orange de responsabilitate socială se bazează pe viziunea că tehnologia de astăzi ne ajută să construim un viitor mai bun pentru oameni, societate și planetă. Direcțiile principale ale strategiei de CSR ale Orange România sunt: – educație digitală pentru toți; – o planetă mai verde; – inovație și antreprenoriat; – implicare în comunitate (prin filantropie și voluntariat). Orange: În calitate de operator de telecomunicații, ambiția noastră și direcția prioritară de responsabilitate socială este ca serviciile pe care le oferim să ajungă la un număr cât mai mare de oameni, care să se bucure în mod egal și în siguranță de aceleași beneficii, indiferent de mediul din care provin, de nivelul de cunoștințe digitale, de vârstă sau de potențiale dizabilități de comunicare.În contextul generat de actuala criză, am considerat că este responsabilitatea noastră să intervenim în sprijinul continuăriieducației în mediul digital, ca urmare a unei direcții de intervenție alese și menținute de 23 de ani. Fundația Orange: Fundația Orange este o organizație non-profit care se implică în viața comunității prin realizarea de proiecte de filantropie menite să aducă schimbări pozitive în viața persoanelor dezavantajate. În cei peste 8 ani de activitate, Fundația Orange a investit peste 6,5 milioane de euro în proiecte de educație digitală pentru persoane defavorizate și în proiecte de sănătate, educație, cultură în beneficiul persoanelor cu deficiențe de vedere și/sau de auz, în scopul integrării lor sociale. Salvați Copiii: Încă de la instaurarea stării de urgență, Salvati Copiii și-a concentrat eforturile pe măsurile de sprijin social și educațional al copiilor vulnerabili. Prin dotarea acestora cu tablete și acces la internet, Organizația asigură acoperirea decalajelor şi accesul real la educaţie. Campania „Fiecare gest contează” – componenta de educație digitală este compusă din patru direcții deintervenție: – 2.000 de tablete echipate cu servicii de internet, ce au fost achiziționate de Salvați Copiii de la Orange în condiții preferențiale. – Acces gratuit și nelimitat la internet pentru două luni pentru 30.000 de elevi și profesori din peste 100 de școli primare și gimnaziale din România. – 120 de profesori implicați în programele educaționale ale Salvați Copiii din 15 judeţe participă la webinare gratuite destinate utilizării metodelor digitale de predare prin folosirea platformei Digitaliada Învățare și Testare onlinea Fundației Orange. – Trafic gratuit de date la accesarea celor peste 2.000 de resurse educaționale din platforma www.digitaliada.ro şi asecţiuniiinteractiveÎnvăţare şi Testare online, până la data de 1 septembrie 2020. Pagina campaniei: https://responsabilitate-sociala.orange.ro/pentru-comunitate/fiecare-gest-conteaza/ Digitaliada este un program de educație digitală al Fundației Orange, ce încurajează folosirea metodelor de lucru interactive și a conținutului digital educațional. Programul se desfășoară din 2016, cu avizul Ministerului Educației Naționale. Cu scopul de a crește performanțele școlare ale elevilor și de a-i pregăti pentru oportunitățile viitorului, Fundația Orange a investit în programul Digitaliada în decurs de 4 ani suma de 2 milioane de euro. Resurse: 1.www.digitaliada.ro -hubonline de conținut educațional liber, verificat pedagogic, folosit de elevi și profesori din toată țara. Peste 2.000 de resurse educaționale disponibile. 2.Platforma Învățare și testare online-locul unde directorii, profesorii, părinții și elevii au un cadru de predare, consolidare și testare interactiv, în timp real și complet gratuit. Această secțiune oferă instrumente dezvoltate special pentru evaluarea online și instrumente de comunicare pentru părinți – elevi – profesori – director. Platforma oferă și un modul gratuit de videoconferințe, util pentru organizarea de cursuri online. Rezultate de la suspendarea cursurilor școlare: – Platforma interactivă Digitaliada Învățare și Testare online s-a dovedit foarte utilă pentru continuarea procesului educațional în România. Peste 30.000 de elevi, profesori și părinți învață și comunică prin intermediul platformei. – Cele 1.500 de tablete utilizate în cadrul Digitaliada au fost împrumutate elevilor cu situații dificile din cele 50 de școli din mediul rural în care se desfășoară programul. – Peste 20 de webinare au fost organizate pentru peste 400 de profesori de diferite discipline, din toată ţara, dornici să înveţe să folosească resursele şi platforma Învîţare şi testare online Digitaliada. Facilitarea accesului la educație, o prioritate pentru Salvați Copiii Context 38,1% dintre copiii din România se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, iar aproape o cincime dintre copiii sub 6 ani trăiesc în condiții de deprivare materială severă, conform datelor Eurostat din 2018. Din 1998, Salvați Copiii România dezvoltă programe educaționale cu scopul promovării drepturilor copiilor și pentru asigurarea accesului egal la educație pentru copiii din grupuri vulnerabile. Până în prezent, 42.640 de copii au fost beneficiari ai programelor de educaţie preşcolară, de prevenire a abandonului şcolar, de tip Şcoală după Şcoală sau de reintegrare şcolară A Doua Şansă. În cei 30 de anide activitate, de la fondarea din 1990, peste 2.200.000 de copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de organizaţie. Statistici și măsuri în pandemia COVID-19 Imediat după închiderea școlilor, Salvaţi Copiii şi-a intensificat eforturile de sprijinire şi protecţie a copiilor vulnerabili (copii din familii cu dificultăţi socio-economice, copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate), concentrându-se pe oferirea de suport material deurgenţă pentru copii şi familiile lor. Conform Analizei impactului crizei COVID 19 în educația copiilor (aprilie 2020), în rândul familiilor vulnerabile: 42,4% dintre copii nu au avut acces la cursurile online organizate de școli din diverse motive, în mare parte din cauza lipsei echipamentelor necesare sau a conexiunii la internet 400.000 de copii care, conform estimărilor Salvați Copiii, nu au participat la educația online 12,2% dintre copii au acces individual la internet de pe desktop, laptop sau tablete, alţi 17%…
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments