full screen background image

România, în pericol să piardă organizarea celor patru partide de la EURO 2020. Linia de metrou București-Otopeni riscă să nu fie terminată la timp

România se pregătește să găzduiască patru meciuri de la Campionatul European de Fotbal din 2020, iar în acest sens trebuie să îndeplinească mai multe condiții.

Printre acestea, se numără și construirea unei linii de metrou care să lege Bucureștiul de aeroportul Henri Coandă.

Doar că aici este problema, existând riscul ca proiectul să nu fie gata până la data stabilită.

Ionel Oprea, directorul tehnic al Metrorex, a declarat că sunt șanse puține ca linia de metrou să fie finalizată la timp, potrivit Zf.

,,În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani docu­mentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou“, a spus Ionel Oprea.

Discuțiile privind această linie de metrou sunt vechi, însă ele au început să prindă contur odată cu participarea României la organziarea celor patru partide la Campionatul European din 2020, doar că nu se știe dacă vor fi și duse cu bine la final.

“Proiectul construcţiei magistralei Gara de Nord – Otopeni este evaluat la un miliard de euro. Metrorex are în jur de 300 de milioane de euro dintr-un împrumut agreat în 2010 de România şi Agenţia Internatională de Cooperare a Japoniei. Restul banilor trebuie însă găsiţi – din buget sau din fonduri UE”, mai scrie sursa citată.

comments

comments




Leave a Reply

avatar