full screen background image

Propuneri de promovare a produselor româneşti în marile magazine

supermarket     Până acum, România are patru propuneri de promovare a produselor româneşti în marile magazine făcute de parlamentari şi nicio soluţie concretă.

Cel mai recent proiect depus de un grup de deputaţi PNL prevede ca jumătate dintre alimentele de pe raft să fie româneşti, iar fermierii să achite taxe de maximum cinci la sută din valoarea produselor vândute hipermarketurilor.

Propunerea este considerată inacceptabilă de reprezentanţii marilor magazine. Proiectul depus de parlamentarii liberali nu este singurul prin care se doreşte reglementarea vânzării produselor româneşti în marile magazine.

În comisia de Agricultură din Camera Deputaţilor sunt trei astfel de iniţiative. După mai bine de doi ani de discuţii, va fi un singur proiect promovat.

Pentru că legislaţia europeană nu permite ca un stat să impună o limită în ce priveşte ţara de provenienţă a alimentelor, s-a găsit o soluţie de compromis, spun parlamentarii.

Valoarea produselor agroalimentare importate în primele zece luni ale anului trecut a crescut cu peste 17 la sută faţă de perioada similară din 2014.

Pe primele locuri la capitolul importuri se află carnea de porc, produsele de brutărie şi zahărul.

comments

comments