Reabilitarea a circa 19 kilometri din DN18 între localitatea Şesuri (graniţa jud. Suceava) şi Cârlibaba va fi finalizată pentru circa 12,2 milioane de euro, după ce Compania de Drumuri a atribuit încă un contract în urma licitaţiei publice. Decizia vine după ce pe 3 iunie, CNADNR a semnat alte două contracte pentru 49 de km din DN18 până la Borşa-Moisei. DN18, un drum care face legatura direct între judeţele Maramureş şi Suceava, a ajuns într-o situaţie jalnică, cu adevarate cratere în asfalt. Reabilitarea drumului a început din 2011, dar în 2014 contractul iniţial a fost reziliat şi lucrările au fost oprite.
“Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă că pe 21.07.2015 a fost semnat contractul “Proiectare şi Execuţie Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat: Lot 3 Şesuri – Cârlibaba km 180+850 – km 199+400”.
Contractul a fost atribuit Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL – SC RUTIER-CONEX XXI SRL şi are o valoare totală de 54.295.957,72 lei fără TVA, finanţarea proiectului venind de la Banca Europeanp de Investiţii şi Guvernul Romaniei.
Durata contractului este de 48 de luni din care 24 de luni Proiectarea şi Execuţia Lucrărilor (din care 120 de zile proiectare) şi 24 luni Perioada de Garanţie, informează CNADNR.
Pe 3 iunie, alţi 49 de kilometri din DN 18 au fost contractaţi de către CNADNR. Este vorba de contractele “Proiectare şi Execuţie Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat” pentru Lotul 1 Moisei – Borşa (km 131+627 – km 156+232) şi Lotul 2 Borşa – Şesuri (km 156+232 – km 180+850).
DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, şi aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013.
Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însa reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. Între timp, drumul s-a degradat în continuare, iar gropile din asfalt au ajuns adevarate cratere şi fac aproape imposibilă circulaţia în anumite zone.
Relicitarea lucrărilor s-a facut în decembrie 2014, iar atribuirea contractelor a venit abia acum. Cu toate acestea, în cazul depunerii unor contestaţii, semnarea contractului şi demararea efectivă a lucrărilor poate întârzia chiar şi jumatate de an.