full screen background image

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Rădăuţi, Ioana Rusu: “Chiar dacă s-ar face numirea secretarului, aceasta nu ar rezolva o mare parte din probleme”

viva cafe radauti rusu     Invitată în emisiunea VIVA CAFE, realizată în studioul VIVA FM din Rădăuți, Ioana Rusu, purtătorul de cuvânt al Primăriei, a vorbit despre situația dezastruoasă din administrația locală, despre nemulțumirile funcționarilor din primăria municipiului și a celor din instituțiile subordonate primăriei, și a prezentat demersurile pe care șefii de servicii din această instituție le fac pentru a încerca deblocarea situației.

Rusu: “Și la începutul lunii mai, pe 12 mai, a avut loc o deplasare, la Suceava, a șefilor de servicii și a liderului de sindicat din Primăria municipiului Rădăuți, alături de mine, purtătorul de cuvânt al instituţiei. În urma acelei deplasări, funcționarii primăriei și-au făcut datoria de a informa în scris și de a parcurge toate etapele ierarhice legale pe care le au la dispoziție, pentru a informa autoritățile asupra situației din Rădăuți, după ce prefectura deja trimisese către guvern și ministerele abilitate în luarea unei decizii informări cu privire la situația din Rădăuți, proiect de lege cu privire la alegeri anticipate parțiale. Deci, începând cu 12 mai, a avut loc prima întâlnire, urmând ca joi să aibă loc o ședință internă, în care până la urmă a participat și presa, a fost invitat domnul prefect și a informat funcționarii din primărie, angajații primăriei, cu privire la demersurile pe care le-a făcut d-lui în calitatea pe care o are, către structurile abilitate să ia o decizie cu privire la situația din Rădăuți. Bineînțeles că angajații primăriei și-au exprimat nemulțumirea cu privire la faptul că și ei sunt direct afectați prin faptul că nu-și primesc salariile și că situația e cu atât mai gravă cu cât termenul la care-și vor primi salariile e incert. Nu avem o dată concretă. Nu aveam nici atunci și nici acum nu putem să garantăm că miercuri, în ședința de guvern, se va lua o decizie cu privire la situația din Rădăuți. După respectiva întâlnire, bineînțeles cu foarte mult bun simț (remarc eu și poate să remarce oricine), angajații primăriei au dat dovadă de bun simț și înțelegere pentru această situație inedită, și înțeleg faptul că o lege nu poate fi achimbată de pe o zi pe alta. Totuși, au urmat următorii pași, și văzând că nici în ședința de guvern de miercurea trecută nu s-a luat o decizie cu privire la situația din Rădăuți, la deblocarea acesteia, o delegație a mers din nou la Suceava, săptămâna trecută, joi, pentru o întâlnire cu prefectul, și a solicitat sprijin pentru a putea obține o audiență la structurile abilitate, mai exact la ministrul delegat pentru relațiile cu Parlamentul, Eugen Nicolicea, în contextul în care acesta a fost și la o emisiune de la Televiziunea Națională, și a răspuns întrebării moderatorului cu privire la ce anume se întâmplă cu orașul nostru, cu administrația locală. El este responsabil să ia o decizie în sensul ăsta, bineînțeles conlucrând cu alte persoane abilitate”.

Marți, 26 mai, o delegație a Primăriei Rădăuți va fi prezentă la București, unde este programată o audiență la ministrul delegat pentru relațiile cu Parlamentul, Eugen Nicolicea. Prefectul de Suceava a facilitat acestă întâlnire în urma întâlnirilor avute cu funcționarii Primăriei Rădăuţi.

Rusu: “Vă spuneam că am fost la Prefectură și, legat de succesul întâlnirii cu domnul prefect, vă informăm că a fost obținută această audiență la ministrul delegat pentru relațiile cu Parlamentul, ceea ce înseamnă că marţi va avea loc o audiență la cabinetul dumnealui. O delegație formată din o parte din șefii de servicii de la primărie va pleca la București, pentru a informa și acolo cu privire la situația din Rădăuți.”

Agenția Națională a Funcționarilor Publici a organizat un concurs pentru ocuparea postului de secretar al municipiului, iar examenul va avea loc vineri, 29 mai. Cel care va promova examenul nu va putea, totuși, să ocupe funcția, întrucât secretarul este angajat de către primar, iar alte structuri responsabile să-l numească nu există. Totuși, chiar dacă municipiul va avea un secretar, după jumătatea lunii iunie, acesta nu va putea să rezolve o mare parte dintre problemele curente, a spus Ioana Rusu.

Rusu: “Agenția Națională a Funcționarilor Publici este cea care a scos la concurs postul de secretar al municipiului, proba scrisă fiind programată pentru data de 29 mai. Până saptămâna trecută, când s-au încheiat înscrierile, cinci persoane sun înscrise conform informațiilor de la ANFP. În cazul în care o persoană va promova examenul, aceasta va putea fi numită în funcție conform legii 188/ 1999 și își va prelua atribuțiile, cel mai curând, în a doua jumătate a lunii iunie. Va trece și termenul programat pentru contestații, deci va dura puțin situația în care vom avea secretar în funcție la Rădăuți. Se speră ca acest termen să nu fie cel la care situația va fi rezolvată, ci ca miercuri, în ședința de guvern, să se dea un act normativ care să aducă soluționarea acestei probleme la nivelul conducerii administrației publice locale. Legat de numirea secretarului, pot să vă spun că și acesta trebuie să fie numit de primar conform legii. Instituția Prefectului susține că în lipsa primarului nu va avea cine să-l numească pe secretar în funcție. Totuși, numirea secretarului, chiar dacă s-ar face, nu ar rezolva o mare parte din probleme. Ca exemplu, în continuare nu vor putea fi emise certificatele de urbanism și autorizațile de construcție. Mai sunt și alte cheltuieli care nu vor putea fi accesate chiar dacă există prevederi bugetare, pentru că secretarul nu are atribuții de ordonator de credite. În schimb se vor debloca, într-adevăr, plata salariilor, cheltuieli pentru funcționare, reparații curente, dar investiții nu”.

5 persoane s-au înscris la concursul pentru ocuparea funcţiei de secretar al municipiului Rădăuţi, care va avea loc, vineri, la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din Bucureşti.

Este vorba despre actualul secretar din Frătăuţii Noi, MARIN SOFRONI, șefa de personal din Primăria Rădăuţi, ELENA MITRIC, fostul secretar al Primăriei Rădăuţi, ADRIAN ONCIUL, șeful Biroului taxe şi impozite, GABRIEL MUNTEANU, și șeful Biroului Evidenţa Persoanelor, AGRINEL PĂTRĂUCEANU.

Prezent la Suceava, ministrul pentru Dialog Social LIVIU POP a declarat, săptămâna trecută, că situația de la Primăria Rădăuți va fi rezolvată miercuri, în ședință de Guvern.

El a spus doar că va fi adoptat un act normativ, fără a aduce amănunte.

Situația, unică în țară, este cauzată de faptul că mandatul primarului ales, AUREL OLĂREAN, a fost suspendat până la încetarea măsurii arestului preventiv, Consiliul Local a fost dizolvat prin hotărâre judecătorească, iar funcția de secretar a fost ocupată temporar, prin detașare, în prezent fiind vacantă.

Iată câteva extrase din memoriul înaintat, marţi, de către reprezentanţii Primăriei Rădăuţi, ministrului delegat pentru Relaţiile cu Parlamentul, Eugen Nicolicea:

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuți

comments

comments