Conducerea Primăriei sucevene vrea să concesioneze serviciul de iluminat public după ce îl va moderniza cu fonduri elvețiene.
Motivul este că 4 – 5 luni dintr-un an nu există un operator atestat, din cauza contestațiilor depuse la licitațiile anuale.
Primarul Ion Lungu a declarat că, după ce vor fi schimbate toate corpurile de iluminat de pe stâlpi, va trebui desemnată o firmă care să preia aceste atribuții.
Lungu: “An de an, 4-5 luni, iar altădată şi chiar câte jumătate de an, nu aveam operator pentru întreţinerea iluminatului public. Aceasta din cauză că bugetul se aprobă târziu şi licitaţiile se fac tot cu întârziere. În măsura în care vom avea un operator pentru iluminatul public, desemnat pentru o perioadă de 4-5 ani, se pot face inclusiv lucrări de către firma respectivă şi vom avea garanţia unor servicii mai bune. Începând din 2015, se va face concesionarea pe o perioadă de 4-5 ani, astfel încât să nu mai existe emoţii.”
În acest an, licitația pentru întreținerea iluminatului public în municipiul reședință de judeţ a fost câștigată de asocierea locală “Loial – Electroconstrucția”.
Serviciul de iluminat public din municipiul Suceava cuprinde iluminatul stradal – rutier, iluminatul stradal – pietonal, iluminatul arhitectural, iluminatul ornamental şi iluminatul – festiv.
Activitatea de iluminat public este finanţată, în întregime, din fonduri alocate din bugetul local.