full screen background image

Cătălin Nechifor: “Sper ca aeroportul să fie funcțional în jurul datei de 1 august”

nechi viva 1903     Au reînceput lucrările de modernizare la Aeroportul “Ştefan cel Mare” din Suceava.

Despre stadiul actual al lucrărilor şi ce mai este de făcut a vorbit preşedintele Consilului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, invitat în emisiunea “Faţă în faţă”, realizată, joi, la Radio VIVA FM

Nechifor: “Lucrările au început din nou în acest an, pentru că iarna cam trece şi începe perioada în care se poate lucra şi afară. La aeroport se lucrează şi pe partea de aerogară, unde, din toamna anului trecut, am început un proiect important. Este, de fapt, închiderea proiectului de modernizare, care a cuprins trei etape. Am reînceput lucrarea, acolo, la partea de sticlă, la partea exterioară şi la partea peisagistică, să spun aşa. În acelaşi timp, suntem din nou pregătiţi pentru a începe lucrările la partea de asfalt. Chiar s-au făcut şi probele săptămâna aceasta. Acum, vremea s-a stricat un pic. Dar, tendinţa este de încălzire şi, în condiţiile în care vor fi 5 grade C dimineaţa, se poate lucra la asfalt. Practic, anul trecut, noi am închis cam două treimi din pistă – e vorba de cei 2.460 de metri lungime, cu două straturi de asfalt. Peste acestea, se vor mai turna încă patru straturi. Sigur, mai sunt de făcut lucrările de betonare şi asfaltare pe suprafaţa de mişcare, pe partea de parcare şi acele zone de acces care fac legătura avionului între pistă şi platforma de îmbarcare-debarcare.”

Preşedintele Consilului Judeţean a mai anunţat că, pe 24 martie, în dotarea aeroportului va intra şi o maşină specială pentru stingerea incendiilor.

Nechifor: “Pe 24 martie, dacă nu greşesc, va veni la Suceava şi maşina specială de stins incendii, o maşină foarte performantă, care ne este extrem de necesară, pe lângă cea cumpărată anul trecut. Atunci când vrei să obţii zboruri pe aeroport, când vrei să fii şi autorizat, trebuie să ai la dispoziţie o întreagă gamă de echipamente, de servicii, personalizate pe structură de aeroport. Orice aeroport trebuie să aibă o dotare minimală, dar, cu cât eşti mai bine dotat, cu atât eşti mai interesant pentru companii. Aici vorbim şi despre capacitatea de a alimenta aeronavele care sunt garate, e vorba şi de partea de îmbarcare-debarcare, partea de bagaje, partea de deszăpezire. Sunt şi chestiuni punctuale. De exemplu, sunt anumite echipamente auxiliare de pornit motoare de avioane Boeing 737 şi similar, pe care trebuie să le ai”.

Cătălin Nechifor a anunţat că, în scurt timp, va fi declanşată procedura de achiziţii pentru două echipamente de securitate aeroportuară.

Nechifor: “În scurt timp, vom declanşa o procedură de achiziţie pentru două echipamente care sunt foarte necesare, de securitate aeroportuară. Acele echipamente pot detecta substanţe periculoase sau alte categorii de obiecte interzise pentru zbor, şi care, de fapt, asigură siguranţa celor care folosesc avionul ca mijloc de deplasare.”

În acelaşi timp, continuă căutarea companiilor aeriene care să opereze pe aeroportul din Suceava.

Nechifor: “Chiar săptămâna trecută a fost o discuţie cu un operator privat, din categoria low-cost. Sunt, în acest moment, mai multe variante pe care le luăm în calcul, dar procedura trebuie să fie în concordanţă cu data estimată a operării zborurilor pe Suceava. Ceea ce e, acum, un pic dificil de anticipat. Noi sperăm ca, undeva pe la 1 august, totul să fie funcţional. În condiţiile în care, pe lângă partea de proiect de modernizare a pistei, pe lângă aerogară şi dotarea cu echipamente, mai există un proiect care se va derula în primăvară şi în vară. Este vorba despre montarea unui echipament specializat ILS, făcut de ROMATSA, care va asigura toate condiţiile de siguranţă, de dirijare a aeronavelor care vin înspre Suceava şi care pleacă de la Suceava. După cum am mai spus, TAROM-ul este o companie aflată în vizorul nostru, în special pentru zborurile interne, pe ruta Suceava – Bucureşti şi retur. Din corespondenţa pe care o putăm cu cei de la TAROM, ne-au spus că vor să fie notificaţi cu două luni înainte de începerea zboruilor pe Suceava, pentru a putea pune în sistem biletele şi pentru a putea oferi cursele de rigoare. Ştiu că la TAROM este o situaţie destul de complicată, dar sperăm să-l putem aduce pentru zboruri interne, dar şi pentru zboruri externe, cu o frecvenţă de una-două zboruri pe săptămână, pentru rute importante, cum ar fi Londra sau Torino.”

comments

comments