full screen background image

Peste 200 de km de drumuri judeţene nu vor fi deszăpezite decât în situaţii de urgență

zapada suceava    În jur de 220 de km, din cele aproximativ 1.050 de km de drumuri de rang judeţean, nu vor fi deszăpezite de prea multe utilaje în această iarnă, în urma unei hotărâri a Consiliului Judeţean.

Astfel, porţiunile de drumuri judeţene amintite se încadrează în nivelul IV de viabilitate, care se referă sectoarele cu trafic redus.

În cazul acestora, cheltuielile cu menţinerea stării de viabiliate sunt mari şi nejustificate din punct de vedere economic, iar în acest sezon rece nu se va interveni decât în condiţii extreme.

Nivelul III de viabilitate, în lungime de aproximativ 54 de km, are în vedere drumurile judeţene pe care se va interveni cu mijloace locale sau doar în caz de necesitate.

Având  în vedere resursele financiare reduse, pe acestea se va acţiona doar în situaţii deosebite sau numai la redeschiderea definitivă, respectiv odată cu desprimăvărarea.

“Având în vedere resursele financiare reduse, pe drumurile județene încadrate în nivelurile III și IV  de viabilitate pe timp de iarnă se va acționa  numai în cazuri de deosebite, ca urmare a solicitărilor formulate de primării, școli sau alte instituții publice, pentru deblocarea autovehicule surprinse de căderile masive de zăpadă sau pentru redeschiderea definitivă în perioada de primăvară”, arată șeful executivului județean, Cătălin Nechifor.

Cel de al II-lea nivel de viabilitate, referitor la circa 645 km, include drumurile judeţene care leagă centrele de comune de oraşele cele mai apropiate, centrele de comune între ele, precum şi căile de comunicaţie care „înţeapă” drumurile naţionale sau fac legătura cu frontiera de stat.

În această categorie sunt cuprinse, de asemenea, şi şoselele de pe traseele turistice importante.

Drumuri judeţene în lungime de peste 130 km sunt încadrate în nivelul întâi de viabilitate, aici intrând legăturile rutiere cu judeţele învecinate, ale zonelor populate între ele şi care nu pot fi aprovizionate pe rute ocolitoare, precum şi drumurile către agenţii economici importanţi, la care trebuie să aibă acces forţa de muncă.

În primul nivel de viabilitate se încadrează şi şoseaua înspre Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava.

comments

comments