full screen background image

Proiectul “Suceava, capitala spirituală a Bucovinei”, un real succes

rapsodia-bucovinei     Proiectul “Suceava, capitala spirituală a Bucovinei”, realizat de Asociaţia Culturală “Friedrich Schwartz”, în parteneriat cu Asociaţia “IPAMIA”, Fundaţia “Clopot”, Colegiul de Artă “Ciprian Porumbescu”, Centrul Cultural Bucovina şi Inspectoratul Şcolar Judeţean, şi-a propus şi a reuşit să completeze paleta de acţiuni dedicate “Zilei Bucovinei”, conturând dorinţa şi posibilitatea de exprimare artistică a valorilor sucevene, atât din zona tradiţională, cât şi din cea a artelor plastice şi a muzicii tinere.

Expoziţia cu tema “Bucovina”, realizată de elevi ai Colegiului de Artă “Ciprian Porumbescu”, în Clubul Artelor Vizuale din Shopping City Suceava, a întărit, prin diversitatea concepţiilor tinerilor artişti, imaginea unei regiuni în care frumuseţea naturii se împleteşte cu cea a spiritualităţii pure, iar tradiţia îşi pune amprenta decisiv asupra unui nume care constituie permanent un prilej de mândrie.

Alături de tinerii sosiţi în număr mare pentru a admira lucrările expuse, au fost cadre didactice, reprezentanţi ai mai multor ONG-uri, precum şi ai administraţiei locale.

Spectacolul folcloric, prezentat, în ziua de 28 noiembrie, pe esplanada Casei Culturii, a reunit nume care s-au făcut remarcate prin calitatea interpretării şi prin credibilitatea atitudinii scenice: Ansamblul “Rapsodia Bucovinei”, în formulă completă (orchestră şi dansuri, dirijor Ovidiu Şvarţ), Tatiana Harabagiu, Mădălina Senciuc, Alina Saviuc, Diana Sacaliuc,  Alexandra Moroşan, Andreea Chisăliţă, Laura Haidău, Alexandru Recolciuc, Lucian Motoveleţ, Nicoleta Cojocaru şi Radu Sarafim, Doina si Ciprian Petroaie.

După maratonul artistic în aer liber, a urmat o “Seară Bucovineană”, în care tânăra interpretă Andreea Chisăliţă şi-a prezentat CD-ul “Bucovina mea cu Dor”, remarcându-se, încă o dată, realele calităţi de ambasador bucovinean ale acesteia.

Naiul şi vioara au însoţit preparatele tradiţionale, iar hora spectatorilor a încununat propunerea de petrecere a timpului liber în spirit tradiţional.

Au fost prezenţi numeroşi reprezentanţi ai ONG-urilor sucevene, ai mass-mediei, administraţiei locale, instituţiilor, cu toţii regăsindu-se în mândria de a fi bucovineni.

Pe 29 noiembrie, a avut loc un concert al trupei rock “Bucovina”, care a convins, cu prilejul lansarii albumului “Bucovina – Sub Stele”, în Pub Deliri, că tinerii suceveni se regăsesc şi în formula de exprimare plină de energie a muzicii rock, în care majoritatea pieselor formaţiei se inspiră din filonul popular.

Piesele “Straja”, “Mestecăniş”, “Duh”, pun în valoare vigoarea şi fermitatea bucovinenilor, iar trupa “Bucovina” îşi depune candidatura serioasă de ambasador neconvenţional al meleagurilor natale.

Ovidiu Şvarţ, preşedintele Asociaţiei Culturale “Friedrich Schwartz”, a afirmat, în faţa unui public entuziast, “e timpul ca Bucovina să dea ora exactă în România,v alorile sucevene ridicându-se cel puţin la nivelul celor din Europa, ţara noastră are doar de câştigat, ca imagine, prin brandul Bucovina”.

De un real succes s-a bucurat şi publicaţia “Bucovina”, realizată sub coordonarea conf.dr. în istorie Florin Pintescu.

Aceasta a fost distribuită, în primul rând, reprezentanţilor tinerei generaţii, având ca scop declarat de autor oferirea de “informaţii esenţiale despre trecutul, prezentul şi viitorul Bucovinei”.

Proiectul a fost realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Suceava şi al Consiliului Local al Municipiului Suceava.

comments

comments




Leave a Reply

avatar