full screen background image

Şeful DSP Suceava: “Neregulile constatate de Curtea de Conturi în raportul pe 2011 au fost în mare parte remediate”

abiteiMai multe nereguli au fost constatate la Direcţia de Sănătate Publică Suceava de către raportul public al Curţii de Conturi pentru anul 2011.
Printre acestea se numără neînregistrarea sau înregistrarea eronată şi nereevaluarea clădirilor şi a terenurilor din domeniului public al statului; nerecuperarea debitelor reprezentând cheltuieli privind asistenţa medicală acordată persoanelor vătămate de la agresori şi nerestituirea către casele de asigurări de sănătate a sumelor recuperate; acceptarea la plată a unor lucrări suplimentare care depăşesc cu 20% valoarea contractului iniţial sau neexecutarea în totalitatea a acestora; neorganizarea compartimentului de audit public intern în cadrul instituţiilor publice conform prevederilor legale; neefectuarea tuturor misiunilor de audit din Planul de audit inclusiv la entităţile subordonate, precum şi neauditarea o dată la trei ani a obiectivelor prevăzute în Legea nr. 672/2002.

În ceea ce priveşte nerecuperarea debitelor vorbim de 82,7 miliarde de lei vechi, sumă împărţită de DSP Suceava cu structurile similare din Bacău şi Satu-Mare, dar şi suma de 57,7 miliarde de lei vechi, care nu a  fost făcută de DSP Suceava şi Spitalul de Urgenţă din Târgu Mureş.

Şeful DSP Suceava, Ludovic Abiţei, spune că în acest moment departamentul economic face verificări pe baza raportului Curţii de Conturi, pentru a emite o concluzie finală. Mai mult, Abiţei spune că problemele nu sunt la nivelul DSP ci al Serviciului de Ambulanţă:
“La prima vedere nu este vorba despre DSP este vorba despre Ambulanţă,  ei fiind ordonatori terţiari noi le aprobăm organigrama şi bugetul, dar banii nu vin prin noi şi nu prea avem noi implicaţie. Dar pentru că undeva sus pe un colţ de hârtie scrie DSP suntem noi citaţi. Dar pregătim răspunsul, lucrează acum doamna director economic şi colega de la audit să ia punct cu punct raportul Curţii de Conturi sau mai bine spus din extrasul Curţii de Conturi pe care îl avem noi primit de anul trecut din martie, aprilie. Eu ştiu că am trimis auditul, că s-au reglementat mai multe situaţii de la Ambulanţă care nu apar în raport. Nu am raportul în totalitate. Nu pot presupune nimic până nu văd concluziile. Cu siguranţă ceea ce a fost constatat pentru 2011 de către Curtea de Conturi Suceava prin auditarea ulterioară de la noi s-a remediat, pentru că auditul pentru 2011 se face în 2012, iar raportul lor a venit în martie. Auditarea se putea face până în decembrie 2012, nu neapărat în primele zile ale anului. Aşa- zisele nereguli au fost corectate în acte şi financiar în cursul anului 2012. Nu ştiu în acest moment cum a decurs recuperarea pentru că şi aceea începuse. Nu ştiu dacă au terminat-o. Este vorba despre recuperarea banilor la transportul persoanelor vătămate.”

În replică, şeful Serviciului de Ambulanţă, doctorul Daniel Martiniuc, spune că problemele sunt legate de Casa de Asigurări de Sănătate şi de procesele cu victime care pot dura o perioadă foarte mare de timp. Iar deblocarea banilor este strâns legată de această chestiune.

Recuperarea acestor bani se face foarte greu, vă daţi seama cum noi suntem în permanenţă în colaborare cu poliţia pentru identificarea persoanelor vătămate şi până are loc procesul, noi avem zilnic câte 4, 5, 6 pânăla 10 adrese din partea poliţiei. Procesele acestea durează foarte mult şi durează până ajungem să recuperăm banii. Aici nu e că bagi mâna în buzunar la om şi ai recuperat banul. Noi ne facem datoriaîn măsura în care şi autorităţile duc la bun sfârşit procesele. Nu poţi să iei banul direct de la persoană, de la vinovat, de la cel care este cu alcoolemie sau de la cel care face o agresiune, spre exemplu. Aceştia ar trebui să plătească atât contravaloarea actului medical cât şi transportul dus-întors până la locul faptei . Din punct de vedere tehnic nu trebuia să revină Serviciului de Ambulanţă, ci prin Casa de Asigurări să se rezolve această problemă.  Problemele acestea au fost aruncate în ograda Serviciului de Ambulanţă. Eu vă sun cum sunt problemele acestea la nivel naţional. În ţară sunt servicii de ambulanţă care nici măcar nu au jurist. Deci noi, din fericire avem jurist care se poate ocupa, dar acolo unde nu este jurist cine se poate ocupa de recuperarea acestor bani? Nu este o treabă foarte bine pusă la punct, adică să fie pragmatică, recuperarea să fie cât mai apropiată de procentul de 100%. Şi, de cele mai multe ori, persoanele respctive nu au cu ce să plătească respectivele servicii,”  a declarat, pentru VIVA FM, şeful Serviciului de Ambulanţă, doctorul Daniel Martiniuc.

CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE, prin purtătorul de cuvânt Anda Sălăgean, subliniază că datoria de recuperare a banilor revine Spitalului Judeţean Suceava: “Aceste sume sunt recuperate de către spitale după ce au un  proces verbal de stabilire a persoanelor care au adus daune sănătăţii altor persoane.Nu este o procedură dificilă. este o procedură clar stabilită prin legislaţie.Durează din punctul de vedere al timpului necesar al acestor sume”.

Contactat de reporterii postului nostru de radio, managerul Spitalului Judeţean Suceava, Vasile Râmbu, confirmă spusele purtătorului de cuvânt al CAS Suceava, însă consideră că din moment ce DSP Suceava este citată în raport, Spitalul Judeţean nu are nici o implicaţie.

 

comments

comments




Leave a Reply

avatar