În 2014, Primăria Suceava şi-a redus din datoriile pe care la avea către furnizorii de servicii, bunuri şi lucrări, a declarat primarul Ion Lungu.
Potrivit şefului administraţiei locale, comparativ cu finele anului 2013, debitele sunt mai mici cu 11,75 de milioane de lei, însă, din păcate, aceeaşi tendinţă de diminuare nu se înregistrează şi la sumele pe care Primăria le are de încasat de la contribuabili.
Astfel, atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice au cumulat către bugetul local obligaţii de peste 70 de milioane de lei.
Edilul-şef spune că, din nefericire, începând din 2009, odată cu accentuarea crizei economice, puterea de plată s-a diminuat în mod continuu, ceea ce a dus creşterea creanţelor pe care administraţia locală le are.
Lungu: “Dacă în 2009 aveam de încasat 3,3 milioane de lei, la sfârşitul lui 2014 aveam de recuperat peste 7 milioane de lei. Cu toate eforturile făcute de către Primărie, prin acele echipe de executare silită şi popriri pe conturi, rezultă un singur lucru: de când a venit criza economică puterea de plată a populaţiei şi agenţilor economici a scăzut”.
În intervalul 2009-2014 datoriile contribuabililor către bugetul local s-au dublat.
Din totalul de recuperat 1,1 milioane de lei reprezintă contravaloarea amenzilor istorice, aplicate chiar şi cu 10-15 ani în urmă.
O situaţie specială o reprezintă societăţile mijlocii şi mari, care au declanşat şi se află în procedura insolvenţei, pentru recuperarea creanţelor cu pricina, municipalitatea înscriindu-se la masa credală şi aşteptând deciziile administratorilor sau lichidatorilor judiciari, după caz.
Conform şefului executivului local, Ion Lungu, firmele aflate în procedură de insolvenţă sau de faliment ar cumula debite în jur de 25 de milioane de lei.