full screen background image

Operatorii de telefonie mobilă rămân în topul reclamaţiilor la Protecţia Consumatorilor

În cursul lunii martie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava a desfăşurat 237 de acţiuni de control, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor şi în cadrul tematicilor naţionale şi locale de control pe categorii de produse.

În urma controalelor, au fost aplicate 64 de amenzi, în valoare de 105.300 de lei şi 31 de avertismente.

“În cursul lunii, s-au înregistrat 104 reclamaţii, în principal asupra operatorilor de telefonie mobilă”, a precizat comisar şef adjunct Vasile Latiş, şeful CJPC Suceava.

În ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale la prezentarea şi comercializarea produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale, au fost desfăşurate 53 de controale, aplicându-se 15 amenzi, în valoare de 47.000 de lei şi 7 avertismente.

Printre deficienţele constatate, s-au numărat produse expirate, produse neetichetate comform legislaţiei în vigoare şi lipsa preţurilor.

Referitor la comercializarea produselor alimentare şi nealimentare în mediul rural, precum şi în unităţle de alimentaţie publică din mediul rural, s-au efectuat 60 de actiuni de control, în urma cărora s-au dat 15 amenzi, în valoare de 34.600 de lei şi 7 avertismente.

Au fost depistate produse expirate, produse făra etichetă sau cu etichetă incorectă, lipsa preţurilor şi lipsa orarului de funcţionare.

Alte controale au vizat respectarea prevederilor legale la comercializarea articolelor de încălţăminte.

S-au desfăşurat 13 controale, aplicându-se două amenzi, în valoare de 4.000 de lei, pentru lipsa pictogramei (eticheta care indică din ce material sunt confecţionate părţile încălţămintei – faţă, interior, talpă).

comments

comments