Numărul rău-platnicilor din economie este în creștere, peste 670.000 de români înregistrând în prezent restanțe la bănci și IFN-uri, iar numărul lor a crescut de la o lună la alta.
Conform unei analize de specialitate, remisă luni AGERPRES, peste 100.000 de datornici au fost monitorizați pe internet în luna noiembrie. Astfel, peste 670.000 de români înregistrează în prezent restanțe la bănci și IFN-uri, numărul acestora fiind în creștere de la o lună la alta.
Pe fondul aprecierii puternice a euro și a majorării cheltuielilor de consum, tot mai mulți români se văd în imposibilitatea de a mai plăti ratele la timp și, astfel, ajung în procedură de executare silită, se arată în analiza KeysFin, realizată pe baza statisticii furnizate de platforma web de gestiune a restanțelor și executărilor eKollect, o aplicație software dezvoltată în România, a cărei primă versiune a fost lansată de Starbyte acum 14 ani.
Potrivit experților de la Starbyte, înrăutățirea situației din sectorul de creditare se vede și în procedurile de urmărire a datoriilor. Pe platforma eKollect, o aplicație bazată pe web care permite controlul, evidența și automatizarea procesului de colectare a datoriilor, folosită de multe dintre instituțiile financiare din România, numărul cazurilor investigate a trecut, în noiembrie, de nivelul de 100.000, cu peste 20.000 față de semestrul I 2017.
‘Platforma, complet securizată, gestionează situația reală a persoanelor și firmelor cu datorii și permite creditorilor, bănci, IFN-uri, companiilor de recuperare, dar și birouri executorești, care fac recuperare Soft și Legal Collection, să gestioneze la un nivel optim acțiunea de colectare a creanțelor. eKollect permite urmărirea dosarelor de executare, insolvență, faliment și lichidare’, apreciază experții de la Starbyte.
Potrivit celor mai noi date de la BNR, valoarea totală a creditelor restante în lei ale populației și firmelor, înregistrată în luna august 2017, se cifra la 5,77 miliarde de lei, în creștere cu 0,51% față de suma raportată în iulie 2017, iar restanțele la creditele în valută au urcat cu 7,4%, la 7,08 miliarde de lei. Cea mai mare parte a datoriei depășește termenul de peste 90 de zile (4,32 miliarde lei).
Platforma eKollect automatizează și simplifică procesul de colectare, monitorizare și raportare pentru bănci, leasing, call center și societăți de colectare. eKollect permite monitorizarea și raportarea prin urmărirea tuturor acțiunilor, a contactelor și a acordurilor încheiate între părți. eKollect permite simplificarea negocierilor, astfel încât firmele de recuperare să poată înregistra progrese, iar datornicii să nu se simtă agresați cu mesaje și apeluri.
“Prin intermediul aplicației, sunt generate scrisorile sau campaniile telefonice de negociere cu datornicii, eKollect integrând aproape toate canalele de comunicare: server de imprimare pentru scrisori, e-mail ca o metodă alternativă de livrare a notificărilor, fax, SMS, telefonie inbound și outbound (CTI). Aplicația conține și un modul de raportare de unde managementul poate accesa statistici operaționale (activitatea operatorilor), analiza de eficacitate a recuperării și rapoartele avansate de Business Intelligence”, spun experții.
Prin intermediul aplicației web, instituții precum BCR Leasing IFN SA, Coface, Allianz Tiriac Asigurări, Credius, ERB Retail Services IFN, Storevision Group AB, EOS Matrix, BDO Audit, Infocredit Group LTD, CreditReform, Marfin Bank, BEJ Aequitas, dar și Agroind Bank Moldova au urmărit sau urmăresc situația recuperării datoriilor de la rău-platnici.
eKollect permite, totodată, managementul licitațiilor și al bunurilor, istoricul evaluării bunurilor și a datelor evaluatorilor. De asemenea, în cazul firmelor, aplicația integrează date despre toți participanții la dosar (creditori înscriși la masa credală, executori, debitori, giranți, administratori judiciari) și permite calcularea automată a zilelor restante, a onorariilor executorilor, comisioanelor, penalităților, imputațiilor de plăți, în așa fel încât relația dintre cele două părți, creditori și datornici să se desfășoare la un nivel optim, fără erori de comunicare și interpretări.
AGERPRES