full screen background image

Traficul feroviar prin Rădăuți s-ar putea redeschide

gr     Traficul feroviar în municipiul Rădăuți s-ar putea redeschide curând.

Este vorba despre linia secundară Dornești – Putna, asta însemnând trenuri directe, de la Suceava și de la Iași, până la Putna.

Discuțiile cu privire la acest subiect au fost redeschise și vor ajunge la un nivel fără precedent pe data de 24 martie, când este programată o dezbatere, la Mănăstirea Putna.

La întâlnire vor participa primari din localităţile tranzitate de această linie, directori ai şcolilor din zonă, şefi de la CFR, autorităţi judeţene, reprezentanţi ai bisericii şi ai comunităţii.

Fiecare este aşteptat cu argumente prin care să îi convingă pe cei de la CFR Călători că merită să redeschidă traficul feroviar.

Şeful Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, va fi prezent și a anunțat că această întâlnire va fi decisivă în stabilirea oportunităţii introducerii de trenuri pe această linie secundară.

La discuția de la Putna va participa și viceprimarul cu atribuțiuni de primar al municipiului Rădăuți, Bogdan Loghin.

La Primăria Rădăuți a avut loc o discuție între oficialii rădăuțeni care au venit cu argumente în ceea ce privește redeschiderea traficului feroviar în municipiu.

0:00

Principalii călători ai trenurilor spre Putna ar urma să fie elevii care fac naveta la Suceava sau Rădăuţi, studenţii care merg la Suceava sau Iaşi, localnicii navetişti şi, în weekend, turiştii şi pelerinii care vor să ajungă la mănăstire fără a fi nevoiţi să schimbe mai multe mijloace de transport, din Suceava sau din Iaşi.

Odată cu redeschiderea traficului pe calea ferată, se va relua și transportul de marfă, nu doar cel de călători.

Trenurile de la Suceava la Putna au fost anulate în anul 2012, iar de atunci acestea circulă doar de la Suceava şi până la Dorneşti.

Motivul oficial al deciziei a fost legat de numărul scăzut de călători.

Cel mai mare impediment în redeschiderea traficului este legat de starea proastă a liniei.

Înainte de închiderea traficului, de la Rădăuţi la Putna se circula cu cel mult 40 de kilometri la oră, iar între timp, linia s-a degradat şi mai mult.

Rădăuți este singurul oraș din Europa unde linia de cale ferată trece prin centrul municipiului și îl împarte în două, apoi mergând spre Putna, taie în două cimitirul.

Calea ferată a fost construită în 1869.

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuţi

comments

comments