full screen background image

Reducerea termenelor, esenţială în procedurile de achiziţii publice

DanŞova     Reducerea termenelor este esenţială pentru derularea rapidă şi eficientă a procedurilor de achiziţie publică şi, de aceea, Guvernul României a iniţiat o Ordonanţă de Urgenţă pentru a introduce termene limită pentru fiecare etapă a procedurilor principale de achiziţie, potrivit ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.

Acesta a susţinut miercuri, la Parlamentul, în faţa Comisiei economice, industrii şi servicii, punctul de vedere al Guvernului României în legătură cu proiectul de lege privind aprobarea OUG 35/2013 pentru modificarea şi completarea OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, se menţionează într-un comunicat emis AGERPRES.

“Având în vedere importanţa deosebită pe care sectorul achiziţiilor publice îl are în prezent, atât în ceea ce priveşte ponderea în totalul economiei naţionale, cât şi în ceea ce priveşte impactul asupra bunei derulări a serviciilor publice de orice fel, Guvernul României a iniţiat această Ordonanţă de Urgenţă pentru a introduce termene limită pentru fiecare etapă a procedurilor principale de achiziţie. Reducerea termenelor este esenţială pentru derularea rapidă şi eficientă a procedurilor de achiziţie publică”, a declarat Dan Şova.

Principalele tipuri de proceduri de achiziţie publică utilizate la atribuirea contractelor de valori medii şi mari (licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă, dialog competitive şi negociere cu publicare a anunţului) conţin în structura lor mai multe etape obligatorii de a căror durată de derulare depinde şi durata totală a procedurii.

Acele etape a căror durată depinde exclusiv de acţiunea/inacţiunea funcţionarilor autorităţii contractante sunt etapa de selectare a candidaturilor, etapa de derulare a dialogului şi etapa de evaluare a ofertelor. În practică s-a constatat că tocmai aceste etape sunt mari consumatoare de timp, de multe ori existând indicii clare care să ateste existenţa unei tergiversări nejustificate a momentului adoptării deciziei finale de către comisia de evaluare.

“Indiferent dacă aceste tergiversări sunt legate de proasta organizare internă a activităţii, de lipsa resurselor necesare la momentul demarării procedurii, de absenţa sau caracterul incomplet a unor documente şi acte interne necesare evaluării sau chiar de anumite fapte ce ar putea fi calificate infracţiuni, este cert că tergiversările au un impact negativ important asupra eficienţei procesului de achiziţie şi trebuie urgent remediate”, a mai adăugat ministrul Dan Şova.

comments

comments




Leave a Reply

avatar