Construcţia şoselei de centură a municipiului Suceava a rămas suspendată, după finalizarea a trei sferturi din lucrări.
Societatea bucureşteană cu acţionari austrieci, care ar trebui să ducă proiectul la bun sfârşit, şi-a retras angajaţii, deşi Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a achitat la zi lucrările efectuate.
Preşedintele Consiliului Judeţean, CĂTĂLIN NECHIFOR, a declarat astăzi că a purtat discuţii cu premierul VICTOR PONTA, în încercarea de a impulsiona investiţiile începute în urmă cu 5 ani, dar că “şansele de reluare a activităţii în acest an sunt reduse”.
El spune că valoarea şoselei a crescut cu 60 % faţă de valoarea iniţială din cauză că traseul “nu a fost bine gândit” şi vine chiar cu o variantă proprie, care, însă, nu mai poate fi pusă în aplicare.
“Din păcate a fost o eroare de proiectare. S-a ales o variantă care traversează acel hău din zona Mănăstirii Hagigadar. Acolo s-au adus foarte mulţi bani suplimentari pentru că au trebuit lucrări de consolidare. Eu aş fi făcut acestă lucrare de centură mai amplă, mai lungă, mai largă şi aş fi propus ca această centură să înceapă de la Cumpărătura, să lege localitatea Moara cu Stroieşti, Dărmăneşti. Poate ieşeam cu o variantă şi mai ieftină. Nu aveam nevoie de lucrări de ape, conducte peste apa Sucevei,” a declarat Cătălin Nechifor.
Când va fi gata, şoseaua de centură va valora aproximativ 360 de milioane de lei, va avea o lungime de 13 kilometri şi va prelua traficul greu de pe Drumul European 85 pe traseul Moara – Şcheia – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret şi cel de pe Drumul Naţional dinspre Vatra Dornei spre frontiera cu Ucraina.