full screen background image

Proiectul”Adevăr și provocare în educația de astăzi”, la Școala Gimnazială nr.3 Suceava

Pănâ la finalul lunii februarie 2025, în Școala Gimnazială nr.3 Suceava se implementează proiectul Erasmus+ “Adevăr și provocare în educația de astăzi”, cu numărul de referință 2023-1-RO01-KA122-SCH-000146984, proiect în valoare de 44.600 de euro, finanţat de Comisia Europeană.

Obiectivele acestui proiect sunt :

1. Motivarea elevilor pentru invatare prin metode interactive si utilizarea tehnologiei moderne in activitatile scolare

2. Prevenirea sindromului burnout in randul profesorilor si a elevilor prin oferirea de suport si resurse pentru a gestiona stresul si a se mentine o sanatate mintala si emotionala buna

3. Utilizarea tehnologiei informationale si a comunicarii (TIC) in activitatile scolare pentru a oferi oportunitati de invatare mai interactive si adaptate nevoilor elevilor.

Prin acest proiect, instituția își dorește să formeze 8 cadre didactice care vor participa la cursuri ce au în vedere asigurarea stării de bine a elevilor și personalului și motivarea elevilor prin utilizarea unor metode și mijloace didactice adaptate nevoilor și intereselor lor.

De asemenea, 20 de elevi vor lua parte la două mobilitați, în Macedonia de Nord și în Spania, pe parcursul implementării proiectului.

Prima activitate de formare a cadrelor didactice în cadrul proiectului a avut loc în Finlanda și Estonia în perioada 2-9 martie 2024.

La cursul “Design the Positive: Positive thinking, Positive Communication and Positive School Spaces” participă Daniela Petrovici, profesor de informatică și Mihaela Sofia Mustea, profesor de limba și literatura română.

Prezentările experților, workshopurile și vizitele în școlile finlandeze și estoniene au avut în vedere conceptul “joy of learning” care se bazează pe crearea unui mediu de învățare plăcut și confortabil, a unor relații bazate pe încredere între profesori, elevi și părinți, pe dobândirea unor competențe care să asigure integrarea socială și profesională optimă a viitorilor adulți.

Motivația elevilor de a învăța pornește din faptul că aceștia sunt ajutați să conștientizeze, încă de la început, importanța educației pentru construirea unui viitor confortabil.

O educație incluzivă, dar care se adaptează nevoilor și particularităților fiecărui individ, astfel încât să ofere sprijinul necesar fiecăruia pentru a-și îndeplini aspirațiile, poate oferi Școlii Gimnaziale Nr.3 Suceava un model pentru îndeplinirea misiunii sale de a oferi fiecărui elev o șansă de reușită.

Citeşte şi: https://vivafm.ro/2024/03/19/impreuna-prieteni-pe-esplanada-casei-de-cultura-suceava/

comments

comments