full screen background image
Președintele

Președintele Administrației Fondului pentru Mediu vine vineri la Botoșani 

Președintele Administrației Fondului pentru Mediu, va fi prezent, vineri, la Botoșani.

Acesta va participa la dezbaterea „Fondul de Mediu – programe și oportunități de finanțare pentru autoritățile publice locale”, inițiată de deputatul Alexandra Huțu.

Evenimentul va fi găzduit de Consiliul Județean Botoșani în Sala „Nicolae Iorga” a Palatului Administrativ și va reuni reprezentanții conducerii Consiliului Județean, ai Instituției Prefectului, parlamentari, reprezentanți ai autorităților locale din județ și șefi ai unor instituții deconcentrate.

Președintele AFM discută despre fonndurile de mediu

„Domnul Laurențiu Neculăescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, se va întâlni cu primarii din județul nostru pentru a discuta și a oferi lămuriri cu privire la fiecare program de mediu care se află în desfășurare sau urmează să fie deschis în perioada următoare.

În actualul context european al reducerii consumului de energie, este important ca toate unitățile administrativ teritoriale, dar și cetățenii și persoanele juridice din județul nostru să utilizeze cât mai mult fondurile europene și naționale prin programele puse la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu, astfel încât să-și reducă costurile la energie”, a declarat deputatul Alexandra Huțu.

Primăriile din județul Botoșani au depus pentru finanțare la Administrația Fondului de Mediu peste 100 de proiecte. Acestea vizează în principal îmbunătățirea iluminatului public stradal, creșterea eficienței energetice a clădirilor publice sau ecologizarea zonelor afectate de deșeuri.

De astăzi primăriile își pot crea conturi pe site-ul AFM

Administrația Fondului pentru Mediu reamintește că începând cu data de 16 august 2022, unitățile administrativ-teritoriale care doresc să participe în cadrul Programului Iluminat Public își pot crea conturile de utilizator în aplicația informatică pusă la dispoziție pe site-ul AFM.
Conturile aferente sesiunii din anul 2021 rămân valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare și în cadrul acestei sesiuni.
Ulterior, începând cu data de 19 august 2022, ora 10:00, solicitanții vor depune cererile de finanțare, împreună cu documentația aferentă, în aplicația informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Bugetul alocat sesiunii de finanțare este de 500.000.000 lei.
Finanțarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiție și în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanți.
Programul se adresează unităților administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș sau municipiu care pot beneficia de fonduri până la maximum 50 milioane lei, în funcție de categoria unității administrativ-teritoriale

Vă recomandăm să citiți și:

Lucrări la rețeaua de furnizare a apei din zona Săveni

comments

comments