full screen background image

AUDIO EXCLUSIV / Autovehiculele abandonate pe domeniul public – cum acționează Primăriile Iași, Suceava și Botoșani

Iași, Suceava și Botoșani, ca toate marile orașe, sunt pline de mașini abandonate. Sute de rable au ruginit în parcări și pe marginea trotuarelor ori s-au afundat în asfalt. Autoritățile promit măsuri drastice. Proprietarii sunt somați să ia autoturismele de pe domeniul public, dacă nu vor ca acestea să fie duse la fier vechi. Mașinile nerevendicate vor fi date la casat, în Suceava Vehiculele abandonate pe domeniul public al municipiului Suceava rămân o problemă nerezolvată pe deplin, în pofida măsurilor luate în ultimii ani de Poliția Locală și Direcția Domeniului Public din cadrul Primăriei. Administrația locală a achiziționat un autocamion cu macara, care ridică vehiculele abandonate și cele parcate aiurea, acestea fiind apoi depozitate în zonă amenajată la Mitocu Dragomirnei. Viceprimarul Lucian Harșovschi a reamintit că proprietarii le pot revendica în termen de 30 zile, după care vehiculele uzate vor intra în proprietatea municipalității, care le va da la casat.   Mulți suceveni sunt de acord că vehiculele părăsite trebuie ridicate de pe domeniul public pentru a nu încurca circulația sau pentru a nu ocupa locurile de parcare care și așa sunt în număr insuficient. În schimb, atunci când vine vorba despre staționările neregulamentare, șoferii acuză lipsa parcărilor promise, în special a celor etajate. O cheltuială în plus din banii publici Situația este asemănătoare și în județul Iași. De exemplu, curăţenia de primăvară începută în municipiul Iasi aduce Primăriei şi cheltuieli suplimentare. Mulți șoferi nu muta mașinile parcate pe strada, deși sunt anunțați din vreme, iar ridicarea lor înseamnă zilnic cel puţin 3.000 de lei din bugetul local. Altfel, echipele de la salubritate n-ar putea curăţa strada până la bordură. Cătălin Neculau, directorul Salubris Iași:     Situația din Botoșani Parcul auto din judeţul Botoşani numără 101.586 autoturisme şi 12.078 autoutilitare. În municipiul Botoşani sunt înmatriculate aproape 40.000 de maşini, dublu faţă de numărul celor care circulau în urmă cu 10 ani. Pe aceleaşi străzi ale orașului ajung aproape zilnic alte 5.000 de mașini ale botoşănenilor locuiesc în zone limitrofe, dar muncesc sau sunt în tranzit în municipiul reşedinţă de judeţ. Pentru toate aceste autoturisme există aproximativ 10.000 de locuri de parcare, adică un loc la 4 maşini, total insuficiente. Această lipsă acută, combinată cu indisciplina şoferilor, creează blocaje în trafic şi conflicte între şoferi. Poliţiştii nu fac faţă numărului de şoferi care parchează neregulamentar, pe unde apucă. Zilnic, sute de autoturisme staţionează ilegal în zone intens circulate, unele parcate chiar şi la un metru distanţă de trecerile de pietoni sau chiar în mijlocul intersecţiilor. Ioan Onuţu, şeful Poliţiei Locale: În urmă cu o lună de zile, un elev de la Școala 10 a fost accidentat de un șofer care, din lipsă de vizibilitate, mu l-a văzut traversând în fugă. În municipiul Botoşani sunt 19 parcări cu plată. În 11 dintre acestea se plăteşte taxă de parcare de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 18:00. În parcările cu plată din zonele centrale, se plăteşte taxă şi în zilele de sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 8:00 – 14:00. Şoferii care nu plătesc contravaloarea tichetului de parcare, vor plăti, ulterior, o taxă de 75 de lei pentru deblocarea roţii, iar pentru a-şi recupera maşina de la Eltrans, dacă a fost ridicată, trebuie să plătească 550 de lei. În cazul în care maşina nu este revendicată în 24 de ore, la cei 550 de lei se adună câte 40 de lei pentru fiecare zi de staţionare în curtea Eltrans.
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments