Încă de la primele semnale de creștere a volumului solicitărilor de pașapoarte, Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Lucian BODE, a dispus măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre care și dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum și suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte. Deși termenul legal de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare. În vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituțiile prefectului, se va lua măsura desfășurării activității de lucru cu publicul și în weekend. În prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend. Pentru a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-09.03.2022 au fost relocate 3.713 cereri de la SPCP al mun. București, Constanța, Iași și Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și Vrancea). În 20 de județe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puțin două ore. În data de 08.03.2022, termenul mediu, la nivel național, de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de 2 zile lucrătoare (totuși la unele județe precum CJ, CT, TM, VS termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de pașapoarte). Potrivit MAI, în data de 08.03.2022, s-au efectuat 48.593 de programări, pentru un număr de 85.197 de persoane, iar în data de 09.03.2022 până la orele 12:00 au fost efectuate 14.370 de programări pentru un număr de 25.259 de persoane (în scopul prezentării la ghișeu în următoarele de 90 de zile). Cetățenii se pot înscrie pe platforma de programare online și în alte județe care au locuri disponibile pentru intervalul dorit. Direcția Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din municipiul București. Au fost trimiși, zilnic, specialiști din cadrul Biroului Coordonare Metodologică și Serviciul Control pentru sprijinirea activității și fluidizarea afluxului de cetățeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte București și Ilfov din Mall Park Lake. *** Situația comparativă a numărului de programări on-line, înregistrat în perioada 01-08.03.2022 cu aceeași perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021. Comparativ cu perioada 01-08.02.2022, creștere cu 121,42% Comparativ cu perioada 01-08.03.2021, creștere cu 324,05%. Situație comparativă a volumului de cereri depuse în țară, înregistrat în perioada 01-08.03.2022 cu aceeași perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021. Comparativ cu perioada 01-08.02.2022, creștere cu 191,84 % Comparativ cu perioada 01-08.03.2021, creștere cu 417,40 %
Iași – ȘTIRILE VIVA FM
Articolul anteriorDe la începutul războiului, 245 de refugiați din Ucraina au primit îngrijiri medicale în spitale din județul Suceava
Articolul următorRecepția tehnică a Bazinului de Înot al municipiului Rădăuți