full screen background image

Lecția de muzeu online ”Mediul acvatic un paradis nedescoperit-Peștii apelor noastre”, organizată de Muzeul de Științele Naturii Suceava

răspândire și numeric (endemice, rare) din această zonă geografică; elementele caracteristice (distinctive) pentru fiecare specie de pești; regimul de hrană, comportamentul, relațiile interspecifice, perioada de migrație și reproduce, dușmanii naturali; întrebuințarea speciilor de pești în alimentație și homeoterapie; legende, povești și mituri legate de specii de pești care trăiesc în zona Bucovinei. Activitățile interactive din cadrul lecției de muzeu își propun să valorifice științific fauna ihtiologică din zona Bucovinei și să conștientizeze publicul vizitator asupra riscurilor chimice și climatice la care este supus mediul acvatic dulcicol, din zona montană înaltă și cea de deal, din nordul Moldovei. Lecția de muzeu se adresează elevilor de școală primară, gimnazială și liceală. – Activitățile interactive din cadrul acestei lecții de muzeu își propun să valorifice științific fauna ihtiologică din regiunea de nord a Bucovinei și să conștientizeze publicul vizitator asupra riscurilor chimice și climatice la care este supus mediul acvatic dulcicol, din zona montană înaltă și cea de deal. – Lecția de muzeu se adresează elevilor din școlile primare, gimnaziale și liceale din municipiul și din județul Suceava. În fiecare săptămână va fi postată câte o specie nouă de pești, începând cu 24 mai 2021, până la sfârșitul anului nou școlar. La această lecție se participă individual. Pe parcursul activităților participanții vor afla veți afla informații teoretice despre : • specii de pești dispărute, care au habitat în această regiune, acum 30-40 ani (în conformitate cu datele din literatură). • specii de pești vulnerabile ca areal de răspândire și numeric (endemice, rare),în această zonă geografică. • elementele caracteristice (distinctive) pentru fiecare specie de pești. • regimul de hrană, comportamentul, relațiile interspecifice, perioada de migrație și reproducere, dușmanii naturali. • întrebuințarea speciilor de pești în alimentație și homeoterapie. • legende, povești și mituri legate de specii de pești care trăiesc în regiunea Bucovinei ORA INTERACTIVĂ DE MUZEU ÎȘI PROPUNE: – să alcătuiască un plan de refacere, din perspectivă ecologică, pentru zona râurilor și pârâielor de munte din nordul Moldovei, afectate de defrișare excesivă și de poluare chimică, unde habitează unele specii vulnerabile de pești. Participantul va avea posibilitatea înscrierii la o sesiune științifică, organizată de Muzeul de Științele Naturii din Suceava. – Să trimită pe adresa de facebook a muzeului o imagine a unui acvariu cu pești autohtoni din regiunea Bucovinei. Activitățile interactive propuse elevilor vor fi inițiate și vor fi finalizate doar în sistem on line și vor fi grupate în funcție de vârstă și de nivelul de școlarizare: 7-10 ani – Completați desenul de mai jos cu părțile componente ale corpului de pește. – Găsiți și postați o fabulă, ghicitoare sau poezie despre o specie de pește, precizând dacă este posibil autorul, volumul și anul apariției. – Scrieți o poveste de maximum trei pagini (scrise de mână, cu tuș negru), însoțite de trei desene (realizate în acuarelă sau ulei, în format A4, pe carton) pentru o specie de pește descrisă. Vă rugăm să precizați numele, prenumele, clasa, școala, profesorul coordonator, orașul/municipiul atât pe desen cât și pe foile scrise. – Cele mai frumoase povești și desene cu speciile de pești vor fi expuse în cadrul unei expoziții temporare, organizate în spațiile Muzeului de Științele Naturii. 11-15 ani – Priviți atent imaginea și postați pe adresa muzeului cât mai multe verigi ale lanțurilor trofice (utilizând speciile de pești descrise). – Trasați săgeți între coloana A și coloana B, pentru stabilirea relației cauză-efect, sau pentru identificarea trăsăturilor definitorii morfologice pentru speciile de pești dulcicoli și postați asocierea corectă. – Trimiteți pe adresa muzeului o imagine cu un acvariu (realizat pe hârtie carton A4), care să conțină specii de pești fitofagi și răpitori, care pot conviețui în același spațiu, ținând cont de informațiile furnizate. 15-18 ani – Postați o imagine cu o situație reală de zonă poluată chimic, din regiunea Bucovinei. – Se cere un plan teoretic de refacere, din perspectivă ecologică, a unei zone afectate de poluare chimică, care pune în pericol speciile de pești dulcicoli din zona de munte și de deal din nordul Moldovei, care să vizeze: îndepărtarea/limitarea agentului poluant, aplicarea unor măsuri sustenabile pentru protejarea și refacerea populației piscicole.  
Suceava – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments