full screen background image

FOTO | Pandemia văzută prin lentila aparatului de fotografiat. Adaptabilitatea, subiectul pozei anului 2020

Pandemia de coronavirus a venit la pachet cu o serie de provocări pentru orice fotograf, mai ales pentru cei de evenimente (nunți, botezuri, majorate sau alte petreceri). Deși pandemia a afectat toată industria de evenimente, Radu Trofin, un tânăr fotograf din zona Moldovei, și-a găsit energia și inspirația necesară pentru a se adapta. Așa cum spune chiar el, anul 2020 a fost și este în continuare despre adaptibilitate. Așa se face că de pe marile ringuri de dans sau dintre mesele nuntașilor, Radu s-a mutat în propriul său studio de fotografiat, studio pe care l-a amenajat în orașul său natal, Huși, jud. Vaslui.  Dacă până nu demult, Crăciunul în familie era imortalizat acasă, în seara de Ajun, lângă bradul împodobit, acum, tot multe familii își programează ședințele foto în studiouri special amenajate. Parcă rupt dintr-o poveste este și studioul lui Radu, acolo unde limita este inspirația. „Nu știu dacă reușeam să fac studioul foto fără ajutorul prietenei mele, fără ajutorul surorii mele. Proiectul se numește «Lets make it magical». Nu este vorba doar despre fotografia de studio, ci de emoția oamenilor. Crăciunul nu este doar o perioadă a anului, este un sentiment, o bucurie, și sunt onorat să livrez fericirea acestuia prin conținut foto. În decor avem elementele specifice Crăciunului. Avem un pat amenajat special pentru familii. Avem nelipsitul șemineu. Avem un cortuleț indian pentru copii”, spune tânărul fotograf. Foto Radu Trofin Fotografia în secolul XXI În perioada în care orice persoană care are un telefon de ultimă generație poate să facă poze, ies în evidență doar fotografiile relizate de specialiști în domeniu, iar pentru asta este nevoie de pasiune, perseverență și inspirație. „Ce este dincolo de fotografie e un spectacol de lumini” „Chiar și telefoanele au un nivel tehnologic extrem de bun. Ceea ce face diferența între un fotograf care are o viziune și știe cum să pună în balanță o încadrare în imagine și altcineva este cunoștința per total despre fotografie. Aici mă refer la workshop-uri făcute de oamenii mari în domeniu, acolo unde te poți înscrie pentru a-ți aprofunda niște cunoștințe. Într-adevăr, dacă nu cunoști la nivel tehnic foarte multe despre fotografie și ai un aparat destul de bun poți face niște poze bunicele. Însă diferența dintre bunicel și foarte bun o face tehnicul pe care îl dobândești doar în timp, prin workshop-uri, prin greșeli pe care le-ai transformat în învățături. Procentual, cred că este nevoie de 60% fotograf și 40% aparat”, este de părere tânărul fotograf. Radu Trofin își amintește că fotografia a apărut în viața sa dintr-o întâmplare, iar momentul în care și-a dat seama că acesta este drumul pe care trebuie să meargă a fost momentul în care a câștigat primul concurs de fotografiat la care participase vreodată. „Concursul avea tema «Omul și poluarea». Aici creativitatea era limita. Am făcut o poză împreună cu Bogdan Frențescu, fotograful care mi-a făcut prima ședință foto. Am făcut o poză lângă o fostă fabrică de fier, Bogdan era subiectul. Avea o mască pe față, iar în spate erau dărmături, cum a fost lăsată fabrica de izbeliște și cum poluează acolo în continuare. Am vrut să scot în evidență faptul că suntem captivi într-o societate poluată în mod conștient”, mai povestește tânărul fotograf. Foto Radu Trofin Deși a realizat mii de fotografii până acum, fotografia lui preferată a fost realizată la începuturile carierei sale, chiar cu aparatul foto pe care i l-au oferit părinții. Subiectul fotografiei este un erou de război, iar Ziua Națională a României a fost contextul potrivit pentru imortalizarea momentului. Foto Radu Trofin Alina BATCU
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments