full screen background image

Primăria Fălticeni primește solicitări privind acordarea de tichete sociale pentru sprijin educațional

Începând din această săptămână, Direcția de Asistență Socială Fălticeni demarează acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020. Tichetele sociale, emise pe suport electronic, vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței. Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele: -să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Falticeni; -venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an este de până la 1.115 lei; -să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală. Pentru anul şcolar 2020-2021, cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, până pe 4 septembrie 2020, la sediul Direcției de Asistenţă Socială Fălticeni, în cadrul programului cu publicul, însoţite de următoarele actele doveditoare: -acte de identitate ale părinților /repezentantului legal (în original și copie); -documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției ; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/ hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii) ; -certificatele de naștere ale copiilor (original și copie); -dovada înscrierii la grădiniță/ școală; -certificat de căsătorie părinți în original și copie (după caz); -certificat de deces părinte (unde este cazul) în original și copie; -acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei, eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorități competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor (după caz); -hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pentru o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor și, după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei (după caz). Cererea poate fi descărcată de aici. Pentru beneficiarii de venit minim garantat, conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcției de Asistență Socială Fălticeni, tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021. Direcția de Asistență Socială Fălticeni are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituției Prefectului Județului Suceava, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii. Suma de bani de pe tichetul social, aferentă unui an școlar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localității de domiciliu a fiecărui titular de tichet. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului.
Suceava – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments