full screen background image

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut cu aproape 22% în martie

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în martie un avans de 21,6% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,7% în perioada similară din 2018, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate miercuri.

Datele statistice sunt valabile pentru ţările Uniunii Europene şi cele ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 59.475 de unităţi, în creştere faţă de martie 2018 (48.925 vehicule).

Grupul francez Renault a raportat în martie o creştere a vânzărilor de 2,1%, în timp ce restul marilor producători auto au înregistrat scăderi, de la minus 15,5% la Ford şi minus 14% la Daimler, la minus 1,7% la PSA Peugeot Citroen şi minus 0,6% la grupul Volkswagen.

În primele trei luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 12,6% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,5%, de la 3% în perioada similară din 2018. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 145.582 de unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – martie 2018 (129.261 vehicule).

Grupul francez Renault a raportat în primele trei luni din acest an o creştere a vânzărilor de 0,6%, în timp ce restul marilor producători auto au înregistrat scăderi, de la minus 10,3% la Ford şi minus 5,5% la Daimler, la minus 2,4% la grupul Volkswagen şi minus 1,2% la PSA Peugeot Citroen.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES

comments

comments