Problemele create de șoferi, inclusiv de taximetriști, în zona Aeroportului “Ştefan cel Mare” Suceava vor fi analizate de mai multe instituții, la solicitarea președintelui Consiliului Județean, Gheorghe Flutur.
“Am cerut celor din Consiliul de Administrație al Aeroportului să identifice căi de acțiune astfel să fie rezolvate problemele produse de unii șoferi, inclusiv operatori taxi, în zona aeroportului, care apar cu precădere la sosirea unor curse internaționale.
Au convenit că urmează să se întâlnească mai multe instituții cu competențe pe această speță – ATOP Suceava, Poliția Județeană Suceava, Poliția orașului Salcea etc”, a precizat Gheorghe Flutur.
Pe de altă, şeful judeţului a solicitat ca, având în vedere creșterea numărului de zboruri și de destinații, să fie extinsă parcarea aeroportului, astfel încât să se ajunge la un minim de 300 de locuri.
Scandalul furturilor pe față practicate de o parte a taximetriștilor a reizbucnit zilele trecute, după ce mai mulți suceveni au scris pe rețelele de socializare că, pentru o cursă până în centrul municipiului, li s-au cerut 60 – 70 de lei, adică dublu față de cât ar fi arătat aparatul de taxat, pe motiv că fac un drum cu maşina goală şi trebuie plătită cursa dus-întors.
Alţi taximetrişti refuză să onoreze comanda, pe motiv că traseul este prea scurt.
Tupeul taximetriștilor a fost încurajat de faptul că polițiștii de la Transporturi Aeriene sunt în criză de personal și nu pot acoperi întreaga zonă 24 de ore.
În afară de taximetriști, transportul este asigurat de firma Trans CM Salcea (traseul nr. 171), care a câștigat atribuirea licenței de transport din partea Consiliului Județean pe traseul autogara Suceava – aeroport și retur.
Firma respectivă are în graficul de circulație 25 de curse planificate pe zi, în toate zilele săptămânii, prima cu plecare la ora 4,00, iar ultima la ora 23,00.
Transportul trebuie efectuat cu autobuze cu minim 23 de locuri.