full screen background image

Tensiuni la Mercedes

Formula 1 este probabil singurul sport în care succesul nu unește neapărat echipa, mai ales când aceasta este formată din doi piloți cu personalități proeminente. Este și cazul lui Mercedes, formație care a dominat cu autoritate campionatul în ultimii ani, dar care nu a reușit să găsească un numitor comun între Lewis Hamilton și Nico Rosberg. Ultimul a câștigat titlul mondial în premieră, în weekend-ul trecut, spre dezamăgirea coechipierului său, care fusese în aceeași postură în precedenții doi ani.

Cursa de la Abu Dhabi, care a pus capăt acestui sezon, a scos în evidență încă o dată relația încordată care există între cei doi driveri ai lui Mercedes, una care și-a consumat multe episoade de răbufnire în public. De data aceasta, Hamilton a făcut tot posibilul pentru a-l împiedica pe colegul său să iasă campion mondial, încetinind viteza pe final pentru ca germanul să fie ajuns din urmă de piloții lui Ferrari, Sebastian Vettel și Daniel Ricciardo. În cazul în care aceștia l-ar fi depășit, atunci britanicul și-ar fi trecut în cont al treilea titlu mondial consecutiv, pentru care casele de pariuri sportive îi acordau o cotă mare înaintea cursei de la Abu Dhabi.

Hamilton a sfidat recomandările echipei, care i-a cerut să accelereze pe final, iar asta a atras mânia șefului Toto Wolff, aflat tot timpul la mijloc. Oficialul lui Mercedes și-a mai băgat piloții în ședință de câteva ori, după ce aceștia au ajuns inclusiv să intre unul în altul în timpul unei curse, în tentativa de a obține supremația, iar acum s-a arătat din nou deranjat de felul în care Hamilton a procedat. Pe de altă parte, Wolff știe că un triplu campion mondial este greu să se supună unor ordine care nu-l avantajează, astfel că postura sa de șef, care trebuie să fie autoritar și înțelegător în același timp, este una și mai ingrată.  El a declarat: „Punerea în pericol a unei structuri în public înseamnă să te pui pe tine înaintea echipei. Anarhia nu funcționează într-o companie, însă cealaltă jumătate îmi spune că era singura lui șansă de a caștiga campionatul și poate că nu poți să-i ceri unui pilot care este cel mai bun din cursă să se conformeze cu ceva ce instinctul nu-l poate lăsa s-o faca. Este însă important cum rezolvi asta pe viitor, întrucat s-a creat un precedent.”

Mercedes este fără îndoială cea mai puternică echipă din Formula 1 în prezent, însă Wolff simte că pericolul unei căderi din vârful ierarhiei vine chiar din interior dacă nu vor fi luate anumite măsuri. Formula cu doi piloți foarte buni a dat roade până acum, însă tensiunile au fost mai mereu prezente în sânul echipei în ultimii trei ani. Presa internațională de specialitate speculează pe tema unei eventuale despărțiri de rebelul Hamilton, urmată de adoptarea unei strategii clasice, cu un pilot-vedetă și un altul care să-și asume statutul de outsider, dar care să aducă puncte importante pentru echipă. Cu siguranță va fi o iarnă aspră la Mercedes, la finalul căreia vom afla dacă Wolff a tăiat în carne vie, așa cum pare tentat în momentul de față, sau instinctul de conservare a fost mult mai puternic și a făcut ca echipa să rămână intactă.

comments

comments




Leave a Reply

avatar