Eşti consumator? Ai drepturi! Interviu cu Vasile Latiş, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava
Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor spun că vor face controale în magazinele alimentare dar că, pentru început, se vor limita la a-i avertiza pe comercianţii care nu se conformează.
În acelaşi timp, orice comerciant care face o reducere de preţ este obligat să o raporteze la preţul de referinţă pe care îl practică pentru produsele ori serviciile identice.
Vasile Latiş, comisar şef adjunct CJPC Suceava, în legătură telefonică la Viva CAFE:
“La Suceava, nu s-au găsit probleme foarte mari în zona de gastronomie, au fost probleme de informare asupra conţinutului produsului care conţine alergeni”, a declarat Vasile Latiş.
Iulia: Care este telefonul consumatorului?
“530.876 la Suceava, sau numărul naţional 021 9551.”
Iulia: Este perioada reducerilor. Se fac controale?
“În perioada 15 ianuarie – 15 aprilie, sunt tematici legate de verificarea legalităţii.”
Ce facem dacă ajunge la un magazin şi avem probleme legate de schimbarea produsului? Care sunt procedurile?
“Dacă agentul economic nu doreşte schimbarea produsului şi este un produs cu garanţie, consumatorul se adresează Protecţiei Consumatorului, cu o reclamaţie, cu acte doveditoare că a cumpărat produsul din magazinul respectiv, şi, în urma reclamaţiei ,noi o să facem cercetări”, a spus Vasile Latiş.
Întreaga intervenţie a şefului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava o puteţi asculta mai jos: