full screen background image

Reclamații la ANPC, după Black Friday

black friday 2015     Cumpărătorii s-au plâns și în acest an la ANPC că, de Black Friday, produsele se epuizau până să ajungă să finalizeze comanda, reducerile erau înșelătoare și nu aveau posibilitatea de a plăti în rate, informează Mediafax.

Numai comisariatul Bucureşti al ANPC, cel care primește majoritatea reclamațiilor de Black Friday, a înregistrat, până luni la ora 15:00, 36 de petiții, majoritatea vizând cumpărăturile online.
Potrivit reprezentanților ANPC, cele mai multe reclamații le fac cei care cumpără online, în cazul lor apărând mai degrabă neconformităţi între comandă şi ceea ce primesc, dar şi pentru că aceşti cumpărători sunt mai atenţi la oferte, urmăresc mai temeinic preţurile înainte şi după operarea reducerilor, astfel că sesizează mai uşor neconcordanţele.

Un consumator a reclamat că, după o oră și jumătate de navigat pe site și pus produse în coș, la finalizarea comenzii produsele nu mai apăreau ca fiind pe stoc. Un altul s-a plâns că a vrut să cumpere un produs care era în stoc, dar în momentul în care l-a introdus în coș, acesta a apărut ca fiind epuizat.

Altcineva a remarcat că un produs care se afla tot timpul în stoc, a apărut ca fiind epuizat fix de la startul vânzărilor de Black Friday.

O altă problemă semnalată a fost aceea că nu au fost afișate prețurile vechi, ci doar prețul nou.

O altă persoană a semnalat faptul că un produs avea un anumit preț la introducerea în coș, dar un preț mai mare la finalizarea comenzii.

Un cumpărător a semnalat că, în preziua vânzărilor promoţionale de Black Friday, un ceas costa 519 lei, dar stocul era indisponibil, iar după 10 minute de navigat pe site preţul acelui ceas era de 669 lei, cu poduse în stoc. De Black Friday preţul pentru acelaşi tip de ceas era de 789 de lei, potrivit reclamantului.

Un alt cumpărător a achiziționat online un scaun pentru copil cu prețul redus de la 1.400 de lei la 630 de lei. Ulterior a găsit fix același produs pe alte site-uri la prețul de 630 de lei.
O altă persoană a reclamat faptul că nu a putut finaliza o comandă pentru că niciun angajat al site-ului nu lucra în week-end, iar altcineva a reclamat faptul că nu a putut achita prețul produselor în rate.

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, fără a invoca vreun motiv, și că își va primi banii înapoi de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Consumatorii sunt sfătuiți să contacteze telefonic angajații comerciantului pentru a cere mai multe informații despre produsul care îi interesează, despre condițiile de livrare și serviciile post-vânzare.

ANPC îi sfătuieşte pe cei care cumpără online să verifice, înainte de încheierea contractului, dacă pe site comerciantul informează corect şi complet privind: datele sale de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc), caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalităţile de plată şi de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului, durata minimă a contractului (în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs), existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

“Sfătuiesc consumatorii să verifice preţurile pe site-uri comparative înainte de a face cumpărături în această perioadă de vânzări extinse de Black Friday. În cazul în care consumatorii simt că drepturile lor nu au fost respectate, îi sfătuiesc să se adreseze ANPC cu o reclamaţie. Vă asigur că aceasta va fi cercetată cu profesionalism, iar operatorii economici care nu respectă legea vor fi sanctionaţi”, a declarat președintele ANPC, Bogdan Pandelică.

comments

comments