Pentru prima dată în cei 28 de ani de când a fost inaugurat, noul pod feroviar de la Cernavodă intră în reparaţii capitale. Un an de zile, până va fi gata, trenurile vor merge pe cel construit de Anghel Saligny, dat în folosinţă în 1895. Lucrările fac parte dintr-un program în care Ministerul Transporturilor va cheltui 34 de milioane de euro, fonduri europene, ca să modernizeze patru căi de traversare a Dunării.
Lucrările la podul lung de 1.600 de metri vor fi gata anul viitor. Mai întâi, a fost închis sensul dinspre Constanţa spre Bucureşti.
“Se vor face trei lucrări principale. Revopsirea – protecţia anticorozivă care constă în revopsire şi sablare, schimbarea suprastructurii şi consolidarea elementelor deteriorate”, a spus Cristian Dobrescu, şef de şantier.
În aproape 30 de ani, pe pod nu s-au făcut vreodată lucrări ample. Între timp au apărut fisuri pe care constructorii trebuie să le repare.
„Podul nou este din noiembrie 1987 în circulaţie. Lucrări la el, prea mari, nu s-au mai făcut, decât lucrări de întreţinere. Vrând-nevrând necesită şi o consolidare”, a afirmat Marcel Bordeianu, şef de secţie poduri CF.
Potrivit reprezentanţilor CFR Călători, lucrările nu vor provoca întârzieri ale trenurilor care circulă între Constanţa şi Bucureşti.
Podul istoric, vechi de 120 de ani, realizat după planurile lui Anghel Saligny a fost redat în folosinţă, tocmai pentru a se putea începe lucrările pe podul nou de la Cernavodă.
Lucrările se fac în cadrul unui proiect cu fonduri europene. 34 de milioane de euro vor fi folosite pentru repararea şi consolidarea celor două poduri de la Cernavodă şi a celor două de la Feteşti.
Digi24