Realizarea în termen a lucrărilor de reabilitare cu fonduri europene a Pasajului CFR din cartierul sucevean Iţcani a devenit o mare problemă, crede primarul Ion Lungu.
Lungu: “Am tras un semnal de alarmă şi aştept să am o discuţie foarte serioasă cu şefii acestei firme, cu care am semnat contractul. Firma constructoare, Victor Construct Botoşani, este în întârziere, amânând de două ori, cu câte 2 săptămâni, termenul de încheiere a reabilitării podului rutier de peste râul Suceava. Asta, în condiţiile în care execuţia la pasajul de peste calea ferată este de o mai mare amploare, având o lungime de circa 3 ori mai mare. Data limită de finalizare a proiectelor din programarea europeană 2007-2013 este 31 decembrie 2015, însă, din cauză că vremea nu va permite, se va putea lucra bine doar în următoarele două luni. Constructorul a cerut 3 luni pentru reabilitarea Pasajului CFR Iţcani, dar am solicitat ca acesta să fie gata la 31 octombrie. Există riscul să nu terminăm lucrările în termen şi atunci vom avea o problemă cu finanţarea europeană. Eu zic că, printr-o mobilizare exemplară, în lunile septembrie şi octombrie ar putea fi terminat şi pasajul peste calea ferată.”
Reparaţiile capitale la părţile de infrastructură şi suprastructură de la podul rutier de peste râul Suceava şi pasajul CFR din cartierul Iţcani, sunt cuprinse în proiectul cu finanţare europeană de circa 8 milioane de euro.
Prin implementarea acestuia, în Suceava sunt reabilitate 10 artere de circulaţie, cea mai importantă fiind Bulevardul George Enescu.
Sunt finalizate şi modernizările de pe DE 85, începute în prima etapă a proiectului POR din anii trecuţi, respectiv cele de pe străzile Traian Vuia, Cernăuţi şi Grigore Alexandru Ghica, toate înspre Siret.
Intervenţii au avut loc şi strada Universităţii, în perioada următoare trebuind a fi refăcute două poduri de pe străzile Cuza Vodă şi Plevnei, din cartierul Burdujeni.