full screen background image

Specialişti de la AJOFM Suceava, în vizită de lucru în Spania

ajofm suceava     În cadrul proiectului “Eficiență și calitate în SPO  ­  EC SPO”, implementat de  AJOFM  Tulcea, în calitate de beneficiar,  împreună cu partenerii naționali SC TOBIMAR CONSTRUCT SRL, SC DRUMMERS CONCEPT SRL, AJOFM Satu Mare și partenerii transnaționali Desarrollo de Estrategias Exteriores SA (DEX) și Servicio Publico de Empleo del  Principado de Asturias (SEPE),  sunt prevăzute șase vizite de studiu în localitatea spaniolă  Gijon (Principatul Asturias) pentru 90 de specialiști ai Serviciilor Publice de Ocupare (SPO) din  județele Tulcea, Satu Mare, Covasna, Constanța, Bistrița­Năsăud, Maramureș, Suceava, Vaslui și Neamț.

Până la această dată, au fost efectuate patru vizite de studiu, urmând ca până în luna aprilie 2015 să participe la schimbul de experiență din Spania încă două grupuri formate din specialiști ai SPO.

Scopul acestor vizite este identificarea și preluarea de la partenerii spanioli (Serviciul Public de Ocupare din Principatul Asturias) de
modele, tehnici, instrumente de furnizare personalizată și integrată a serviciilor de ocupare (bune practici), care mai apoi să fie aplicate în eficientizarea interacțiunii specialiștilor Serviciului Public de Ocupare cu persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

Serviciului Public de Ocupare din Principatul Asturias este considerat un model de succes, pentru că, după anul 2001, a cunoscut o importantă restructurare și modernizare, ca urmare a transferului de competențe de la serviciul de angajare, asigurat de Guvernul Național, către Serviciul Public de Ocupare Regional.

Schimbul de experiență și internalizarea bunelor practici sunt de un real folos Serviciilor Publice de Ocupare din județele țintă ale proiectului, având în vedere că la ora actuală se practică în mare măsură abordarea generală a clienților, fapt ce se reflectă în eficiența scăzută a serviciilor furnizate.

Transferul de expertiză de la partenerii transnaționali este util pentru întărirea capacității SPO de a furniza servicii orientate spre potențialul și nevoile clienților, cu o abordare individualizată.

Acest mod de acțiune va conduce la întărirea relației dintre SPO și clienți, la o mai bună ancorare a serviciilor în mutațiile de pe piața muncii și la generarea de efecte pozitive pe termen lung în privința persoanelor fără loc de muncă.

În plus, informatizarea serviciilor de ocupare din Spania a dus la flexibilizarea sistemului de furnizare a serviciilor, iar preluarea și adaptarea acestui model în România va avea ca efect modernizarea sistemului de acordare a serviciilor pentru șomeri.

comments

comments