full screen background image

Poliţiştii au promovat educaţia, în comunitatea de romi de pe strada Mirăuţi din Suceava

mirauti 1     În cursul săptămânii trecute, la sediul Primăriei Suceava a fost organizat un grup de lucru şi o activitate de mediere a unui conflict interfamilial existent în zona străzii Mirăuţi din municipiul Suceava. Au participat viceprimarul municipiului Suceava, reprezentanţi ai poliţiei, consilieri locali, lideri ai romilor, dar şi reprezentanţii familiilor aflate în conflict.

Din discuţiile puratate s-a evidenţiat clar că situaţia conflictuală are la bază diferenţe de percepţie şi opinie cu privire la viziunea supra unor realităţi sociale şi în teren. Deşi conflictul între familiile care locuiesc pe această stradă nu a avut o latură violentă, anumite discrepanţe educaţionale au generat o stare de tensiune cu risc de perpetuare.

Conflicte generate de valori diferite sunt specifice societăţilor constituite de grupuri cu percepţii diferite asupra standardelor şi ideilor privind comportamentul, au credinţe diferite, sunt în general caracterizate prin diferenţe ideologice majore.

Datorită identificării la nivel personal, ca indivizi sau constituenţi ai grupului, cu valorile susţinute de grup, acest tip de conflict este foarte sensibil, în sensul că orice atingere a valorilor specifice poate duce către escaladarea stării conflictuale. Dacă există şi un precedent violent într-un astfel de conflict, evoluţia lui este cu atât mai previzibilă.

Tocmai de aceea, miercuri, poliţiştii din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii – IPJ Suceava, împreună cu reprezentantul RCHF Romania – dl. Brian Douglas, consilierul pe probleme de romi din cadrul Primăriei Suceava, dar şi reprezentanţi ai Partidei Romilor s-au reîntors în comunitatea de pe strada Mirăuţi pentru a promova educaţia ca alternativă viabilă pentru tineri şi soluţie la problemele sociale şi comportamentale.

Poliţiştii au oferit celor peste 30 de copii de etnie romă seturi de cărţi şi manuale de pregătire juridică şi antivictimală.  De asemenea, s-au purtat discuţii cu părinţii, aceştia fiind responsabilizaţi pentru a-şi trimite copiii la şcoală, doar prin educaţie putând fi beneficiarii unui trai mai bun, înafara sferei infracţionale.

De cele mai multe ori, poliţistul intervine în conflict atunci când acesta a ajuns în etapa de ostilitate deschisă. Pentru prevenirea violenţelor, indiferent de modul lor de manifestare, este importantă cunoaşterea căilor alternative de rezolvare a disputelor, atât de către părţile implicate direct, cât şi de către cei care au responsabilitatea de a interveni.

Pentru poliţist, cunoaşterea microcomunităţii pe care o are în responsabilitate, inclusiv sub aspectul stărilor conflictuale, îi poate permite să intervină în etapele incipiente ale conflictului, atunci când se pot aplica măsuri noncoercitive de intervenţie.

comments

comments