Joi, 8 ianuarie, la Instituţia Prefectului – judeţul Suceava a avut loc Şedinţa extraordinară a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.
Întâlnirea a avut drept scop identificarea potenţialelor riscuri generatoare de situaţii de urgenţă şi a capabilităţilor existente în judeţul Suceava, pentru realizarea Registrului de riscuri şi capabilităţi existente la nivel naţional în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă.
Va fi realizată cartarea judeţului pe zone, din punct de vedere al tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţă având în vedere istoricul evenimentelor pe ultimii 25 de ani (de exemplu: inundaţii, avalanşe, alunecări de teren, incendii de pădure, explozii, intervenţii majore pentru căutare-salvare persoane), principalii agenţi economici, potenţiali generatori de riscuri, pe domenii de activitate şi alte riscuri generatoare de situaţii de urgenţă (chimic, accidente cu consecinţe deosebit de grave).
Totodată, va fi elaborat Registrul de capabilităţi, detaliat, pe municipii reşedinţă de judeţ, municipii, oraşe, comune, sate cuprinzând toate resursele de care se dispune.
“Este importantă realizarea acestei hărţi, pentru intervenţia în situaţii de urgenţă şi în mod special a capabilităţilor din judeţul nostru, poziţionarea lor faţă de zonele de risc. Este important să ştim la ce putem apela în caz de nevoie, idiferent că aparţine structurii de stat sau agenţilor economici privaţi. Astfel intervenţiile vor putea fi făcute în timp de reacţie mai scurt şi vor putea fi restrânse consecinţele producerii unui posibil dezastru. Pe baza acestor informaţii se vor realize la nivel judeţean procedurile operaţionale de intervenţie standard”, a precizat Florin Sinescu, prefectul judeţului Suceava.