Lipsa informaţiilor şi a campaniilor de promovare a asigurărilor pentru locuinţe, la care se adaugă ideea că „mie nu mi se poate întâmpla“ sunt principalele cauze pentru popularitatea redusă a asigurărilor de locuinţe, iar clienţii încep să se gândească la o asemenea poliţă abia după apariţia unor evenimente catastrofale sau a unor avertismente în acest sens.
„Am constatat cu toţii după inundaţiile din acest an că oamenii încep să se gândeasca la protecţie abia după ce s-a petrecut evenimentul şi s-au produs pagubele. Referitor la numărul mic de asigurări obligatorii de locuinţă, pot să subliniez încă o dată că, în lipsa aplicării unor măsuri, amenzi, numărul asigurărilor obligatorii nu va creşte semnificativ. Singura cauză care generează o creştere temporară a vâzarilor de aigurări de locuinţă este, cum a fost şi cazul de ieri, un cutremur care să le reamintească oamenilor cât de necesară le este asigurarea“, explică Adrian Marin, CEO al Generali.
Circa jumătate din cele peste 8 milioane de locuinţe din România sunt asigurate printr-o poliţă obligatorie sau facultativă. Pe segmentul asigurărilor obligatorii, ponderea locuinţelor asigurate este de sub 20%.
„Asigurările pe acest segment sunt reduse deoarece majoritatea clienţilor nu îşi pun problema că pot pierde principalul avut printr-un fenomen natural. Pentru majoritatea românilor locuinţa este cel mai important avut. Pe de altă parte, nu a existat nicio campanie de promovare a asigurărilor de locuinţe. Nici PAID, nici alte autorităţi cu responsabilităţi de educare, nici piaţa nu au făcut suficient ca să promoveze un stil de viaţă mai responsabil“, spune Victor Şraer, Managing Partner Otto Broker.